Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorMercadal-Brotons, Melissa
dc.contributor.authorJorquera Bornodau, Júlia
dc.date.accessioned2013-07-16T11:22:49Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:17:39Z
dc.date.available2013-07-16T11:22:49Z
dc.date.available2025-03-14T11:17:39Z
dc.date.created2013-05
dc.date.issued2013-07-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7132
dc.description.abstractL’ús de la cançó per a potenciar el desenvolupament del llenguatge d’un nen autista és un projecte que pretén donar una visió de la música com a eina per al desenvolupament del llenguatge verbal i no verbal dels nens amb diagnòstic de TEA (Trastorn de l’Espectre Autista). Busca també fer una revisió bibliogràfica en aquest camp per conèixer i relacionar una mica més aquests mons, sovint desconeguts. Finalment, presenta un programa d’intervenció adreçat específicament a quatre alumnes amb TEA, amb necessitats i objectius diferents, amb el pertinent seguiment, l’anàlisi de les dades recollides durant la intervenció, conclusions i noves vies de treball que es podrien dur a terme.ca
dc.description.abstractLa canción como herramienta para el desarrollo del lenguaje de un niño autista es un proyecto cuyo objetivo es presentar la música como una herramienta válida para abordar el desarrollo del lenguaje verbal y no verbal de los niños con diagnóstico de TEA (Trastorno del Espectro Autista). Igualmente, el presente trabajo busca presentar una revisión bibliográfica de esta materia para conocer más a fondo y establecer las relaciones adecuadas en un campo generalmente bastante desconocido. Finalmente, se detalla la realización completa de un programa de intervención dirigido a cuatro alumnos con TEA, con necesidades y objetivos diferentes. El seguimiento del programa, el análisis de los datos, las conclusiones extraídas y una propuesta de nuevas vías de trabajo para el futuro completan la exposición del presente proyecto.spa
dc.description.abstractThe main goal of the project “Using Music and Singing as a Way to Enhance Language Development in Autistic Children” is to present music as a tool involved in the development of verbal and non-verbal language in children with a diagnosis of ASD (Autism Spectrum Disorder). It is also aimed at performing a complete bibliographical review of this field in order to gain a deeper understanding of these kinds of situations. Finally, we present a therapeutic program intended for the treatment of four study cases. These students, who have been diagnosed with ASD, feature a varied range of needs and impairments. A comprehensive data analysis, including the treatment process, the conclusions reached, and further ways of research arising from this experience, has been thoroughly compiled in the present work.eng
dc.format.extent104 p.
dc.language.isocat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
dc.subject.otherTFG Pedagogia
dc.titleL'ús de la cançó per a potenciar el desenvolupament del llenguatge d'un nen autista
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.embargo.termscap
dc.subject.lemacAutisme--Cançons i música
dc.subject.lemacInfants--Llenguatge
dc.subject.lemacComunicació no verbal en els infants
dc.subject.lemacIntervenció educativa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record