Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorBarbal i Rodoreda, Margarida
dc.contributor.authorBelmonte i Llongueras, Núria
dc.date.accessioned2013-07-24T11:47:08Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:17:35Z
dc.date.available2013-07-24T11:47:08Z
dc.date.available2025-03-14T11:17:35Z
dc.date.created2013-05
dc.date.issued2013-07-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7130
dc.description.abstractEl projecte és una proposta d’exploració i reflexió personal sobre la respiració en la interpretació musical amb el clarinet i els aspectes corporals i pedagògics relacionats que fan possible l’estat psicofísic necessari per a una interpretació fluïda, creativa i amb veu pròpia. Per al seu desenvolupament, s’ha aprofundit en el coneixement de l’anatomia i fisiologia de la respiració, així com en la consciència corporal per aplicar-ho a la interpretació amb el clarinet i desenvolupar unes eines per a la seva didàctica. El mètode de treball consta de tres fases: la documentació, les entrevistes i les sessions didàctiques. Tot plegat ha significat un profund aprenentatge a nivell personal.cat
dc.description.abstractEl proyecto es una propuesta de exploración y reflexión personal sobre la respiración en la interpretación musical con el clarinete y los aspectos corporales y pedagógicos relacionados que hacen posible el estado psicofísico necesario para una interpretación fluida, creativa y con voz propia. Para su desarrollo, se ha profundizado en el conocimiento de la anatomía y fisiología de la respiración, así como en la conciencia corporal para aplicarlo a la interpretación con el clarinete y desarrollar unas herramientas para su didáctica. El método de trabajo consta de tres fases: la documentación, las entrevistas y las sesiones didácticas. Todo ello ha significado un profundo aprendizaje a nivel personal.spa
dc.description.abstractThis project is a proposal of a research in a personal approach about the breathing in musical performance with the clarinet and corporal and pedagogic related aspects. They allow the necessary psychophysics state in order to get a fluent, creative and personal performance. For its development, the understanding of the anatomy and physiology of breathing, as well as body awareness have been deepened, applying it to the clarinet interpretation and developing tools for teaching. The used methodology consists of three phases: documentation, interviews and teaching sessions. All this process has supposed a deep personal learning.eng
dc.format.extent272 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.titleL’alè del clarinet : la respiració en la interpretació musical amb el clarinetcat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacClarinet -- Ensenyament
dc.subject.lemacMúsica -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.)
dc.subject.lemacRespiració -- Aspectes fisiològics


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/