dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Barbal i Rodoreda, Margarida | |
dc.contributor.author | Belmonte i Llongueras, Núria | |
dc.date.accessioned | 2013-07-24T11:47:08Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:17:35Z | |
dc.date.available | 2013-07-24T11:47:08Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:17:35Z | |
dc.date.created | 2013-05 | |
dc.date.issued | 2013-07-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7130 | |
dc.description.abstract | El projecte és una proposta d’exploració i reflexió personal sobre la respiració en la interpretació musical amb el clarinet i els aspectes corporals i pedagògics relacionats que fan possible l’estat psicofísic necessari per a una interpretació fluïda, creativa i amb veu pròpia. Per al seu desenvolupament, s’ha aprofundit en el coneixement de l’anatomia i fisiologia de la respiració, així com en la consciència corporal per aplicar-ho a la interpretació amb el clarinet i desenvolupar unes eines per a la seva didàctica. El mètode de treball consta de tres fases: la documentació, les entrevistes i les sessions didàctiques. Tot plegat ha significat un profund aprenentatge a nivell personal. | cat |
dc.description.abstract | El proyecto es una propuesta de exploración y reflexión personal sobre la respiración en la interpretación musical con el clarinete y los aspectos corporales y pedagógicos relacionados que hacen posible el estado psicofísico necesario para una interpretación fluida, creativa y con voz propia. Para su desarrollo, se ha profundizado en el conocimiento de la anatomía y fisiología de la respiración, así como en la conciencia corporal para aplicarlo a la interpretación con el clarinete y desarrollar unas herramientas para su didáctica. El método de trabajo consta de tres fases: la documentación, las entrevistas y las sesiones didácticas. Todo ello ha significado un profundo aprendizaje a nivel personal. | spa |
dc.description.abstract | This project is a proposal of a research in a personal approach about the breathing in musical performance with the clarinet and corporal and pedagogic related aspects. They allow the necessary psychophysics state in order to get a fluent, creative and personal performance. For its development, the understanding of the anatomy and physiology of breathing, as well as body awareness have been deepened, applying it to the clarinet interpretation and developing tools for teaching. The used methodology consists of three phases: documentation, interviews and teaching sessions. All this process has supposed a deep personal learning. | eng |
dc.format.extent | 272 p. | cat |
dc.language.iso | cat | cat |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | L’alè del clarinet : la respiració en la interpretació musical amb el clarinet | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Clarinet -- Ensenyament | |
dc.subject.lemac | Música -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) | |
dc.subject.lemac | Respiració -- Aspectes fisiològics | |