| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Barbal i Rodoreda, Margarida | |
| dc.contributor.author | Belmonte i Llongueras, Núria | |
| dc.date.accessioned | 2013-07-24T11:47:08Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:17:35Z | |
| dc.date.available | 2013-07-24T11:47:08Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:17:35Z | |
| dc.date.created | 2013-05 | |
| dc.date.issued | 2013-07-24 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7130 | |
| dc.description | El treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió. | |
| dc.description.abstract | El projecte és una proposta d’exploració i reflexió personal sobre la respiració en la interpretació musical amb el clarinet i els aspectes corporals i pedagògics relacionats que fan possible l’estat psicofísic necessari per a una interpretació fluida, creativa i amb veu pròpia. Per al seu desenvolupament, s’ha aprofundit en el coneixement de l’anatomia i fisiologia de la respiració, així com en la consciència corporal, per aplicar-ho a la interpretació amb el clarinet i desenvolupar unes eines per a la seva didàctica. El mètode de treball consta de tres fases: la documentació, les entrevistes i les sessions didàctiques. Tot plegat ha significat un profund aprenentatge personal. | ca |
| dc.description.abstract | El proyecto es una propuesta de exploración y reflexión personal sobre la respiración en la interpretación musical con el clarinete y los aspectos corporales y pedagógicos relacionados que hacen posible el estado psicofísico necesario para una interpretación fluida, creativa y con voz propia. Para su desarrollo, se ha profundizado en el conocimiento de la anatomía y fisiología de la respiración, así como en la conciencia corporal, para aplicarlo a la interpretación con el clarinete y desarrollar unas herramientas para su didáctica. El método de trabajo consta de tres fases: la documentación, las entrevistas y las sesiones didácticas. Todo ello ha significado un profundo aprendizaje a nivel personal. | spa |
| dc.description.abstract | This project is a proposal for research on a personal approach to breathing in musical performance with the clarinet and the related corporal and pedagogical aspects. These aspects enable the necessary psychophysical state to achieve a fluent, creative, and personal performance. For its development, the understanding of the anatomy and physiology of breathing, as well as body awareness, has been deepened and applied to clarinet performance, while developing tools for teaching. The methodology used consists of three phases: documentation, interviews, and teaching sessions. This process has resulted in profound personal learning. | eng |
| dc.format.extent | 272 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Pedagogia | |
| dc.title | L’alè del clarinet: la respiració en la interpretació musical amb el clarinet | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Clarinet--Ensenyament | |
| dc.subject.lemac | Música--Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) | |
| dc.subject.lemac | Respiració--Aspectes fisiològics | |