Performances subterrànies : relacions socio-corporals en les situacions diàries de performance musical del metro de Barcelona
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball és un recorregut observacional, experimental i analític pel fenomen dels i les músics del metro de Barcelona. Hem situat la investigació en el marc de la pràctica urbana i ens hem centrat en la relació que s’estableix entre músics i altres usuàries i usuaris del metro en les situacions diàries de performance musical. Amb l’objectiu de comprendre la potència d’interpel·lar que assumeixen les performances i la seva recepció, hem realitzat un treball de camp que ha comprès l’observació de 29 situacions i hem desenvolupat la seva anàlisi en termes de sociabilitat i corporalitat. Una aproximació vivencial, relacional i participativa al fenomen ens ha permès interpretar la pròpia incidència en el camp i teixir el discurs a partir de les narratives dels i les músics.
Este trabajo es un recorrido observacional, experimental y analítico por el fenómeno de las y los músicos del metro de Barcelona. Hemos situado la investigación en el marco de la práctica urbana i nos hemos centrado en la relación que se establece entre músicos y otras usuarias y usuarios del metro en las situaciones diarias de performance musical. Con
el objetivo de comprender la potencia de interpelar que asumen las performances y su recepción, hemos realizado un trabajo de campo que ha comprendido la observación de 29 situaciones y hemos desarrollado su análisis en términos de sociabilidad y
corporalidad. Una aproximación vivencial, relacional y participativa al fenómeno nos ha permitido interpretar la propia incidencia en el campo y tejer el discurso a partir de las narrativas de las y los músicos.
This paper is an observational, experimental, and analytic journey through the phenomenon of Barcelona’s subway musicians. The research takes place within the framework of urban practice with a focus on the relationship between musicians and other
subway riders in daily performance situations. To comprehend the interpellation strength that performances, and their reception, have, we have carried out a field work including the observation of 29 situations, and have analyzed them in terms of sociability and corporality. An experiential, relational, and participative approach to the phenomenon allowed us to interpret our impact in the field and weave the discourse from the musicians’ narratives.
Language
Catalan
Publication date
2019-06Extension
128 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Agrupacions musicals obreres a les Terres de l'Ebre : Alcanar 1845-1930
Mago Gil, Rosa (2015-07-07)Les agrupacions musicals canareves del segle XIX han estat un referent clau en el desenvolupament de la cultura musical del poble d’Alcanar. Han esdevingut un nexe identitari com a poble i han estat un ...Las agrupaciones musicales de Alcanar en el siglo XIX han sido un referente clave en el desarrollo de la cultura musical de dicho pueblo. Han llegado a ser un nexo identitario como pueblo y han sido ...The nineteen century musical groups have been a key reference in the development of the musical culture in Alcanar. They have become a nexus of identity as people and they have been a means of integration ... -
Hay candombe : prácticas musicales dentro de las dinámicas sociales de la comunidad uruguaya de Barcelona
Gené Gonzàlez, Miquel (2011-12-19)El presente trabajo plantea un acercamiento a las dinámicas sociales de las comunidades migradas mediante la observación de sus usos musicales. Este acercamiento se realizará mediante el estudio de un ...Aquest treball planteja un apropament a les dinàmiques socials de les comunitats migrades mitjançant l’observació dels seus usos musicals. L’apropament es realitzarà mitjançant l’estudi d’un cas concret: ...This work states an approach to social dynamics of migrate communities through the study of a case: the Barcelona uruguayan community and its relation with candombe, a kind of Uruguayan popular music. ... -
La Harmoniemusik : música per a conjunt de vents al llarg dels segles XVIII i XIX
Gili Solé, Sergi (2015-07-09)La Harmoniemusik: música per a conjunt de vents al llarg dels segles XVIII i XIX és una recerca a través del repertori, gèneres, usos i funcions que tingué el conjunt de vents a la Viena clàssica i la ...La Harmoniemusik: música para conjunto de vientos a lo largo de los siglos XVIII y XIX es una búsqueda a través del repertorio, géneros, usos y funciones que tuvo el conjunto de vientos en la Viena ...The Harmoniemusik: music for wind ensemble throughout the eighteenth and nineteenth centuries is a research through the repertoire, genres, uses and functions that took the wind ensemble in classical ...