Performances subterrànies: relacions socio-corporals en les situacions diàries de performance musical del metro de Barcelona
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resum
Aquest treball és un recorregut observacional, experimental i analític pel fenomen dels i les músics del metro de Barcelona. Hem situat la investigació en el marc de la pràctica urbana i ens hem centrat en la relació que s’estableix entre músics i altres usuàries i usuaris del metro en les situacions diàries de performance musical. Amb l’objectiu de comprendre la potència d’interpel·lar que assumeixen les performances i la seva recepció, hem realitzat un treball de camp que ha comprès l’observació de 29 situacions i hem desenvolupat la seva anàlisi en termes de sociabilitat i corporalitat. Una aproximació vivencial, relacional i participativa al fenomen que ens ha permès interpretar la mateixa incidència en el camp i teixir el discurs a partir de les narratives dels i les músics.Resumen
Este trabajo es un recorrido observacional, experimental y analítico por el fenómeno de las y los músicos del metro de Barcelona. Hemos situado la investigación en el marco de la práctica urbana y nos hemos centrado en la relación que se establece entre músicos y otras usuarias y usuarios del metro en las situaciones diarias de performance musical. Con el objetivo de comprender la potencia de interpelar que asumen las performances y su recepción, hemos realizado un trabajo de campo que ha comprendido la observación de 29 situaciones y hemos desarrollado su análisis en términos de sociabilidad y corporalidad. Una aproximación vivencial, relacional y participativa al fenómeno nos ha permitido interpretar la propia incidencia en el campo y tejer el discurso a partir de las narrativas de las y los músicos.Abstract
This paper is an observational, experimental, and analytic journey through the phenomenon of Barcelona’s subway musicians. The research takes place within the framework of urban practice, focusing on the relationship between musicians and other subway riders in daily performance situations. To comprehend the interpellation strength that performances, and their reception, have, we have conducted fieldwork including the observation of 29 situations, and have analyzed them in terms of sociability and corporality. An experiential, relational, and participative approach to the phenomenon allowed us to interpret our impact in the field and weave the discourse from the musicians’ narratives.Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2019-06Extensión
128 p.
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Documentos para descargar
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFG [237]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Agrupacions musicals obreres a les Terres de l'Ebre: Alcanar 1845-1930
Mago Gil, Rosa (2015-07-07)Les agrupacions musicals canareves del segle XIX han estat un referent clau en el desenvolupament de la cultura musical del poble d’Alcanar. Han esdevingut un nexe identitari com a poble i han estat un ...The nineteenth century musical groups have been a key reference in the development of the musical culture in Alcanar. They have become a nexus of identity as people and they have been a means of integration ...Las agrupaciones musicales de Alcanar en el siglo XIX han sido un referente clave en el desarrollo de la cultura musical de dicho pueblo. Han llegado a ser un nexo identitario como pueblo y han sido ... -
La Harmoniemusik: música per a conjunt de vents al llarg dels segles XVIII i XIX
Gili Solé, Sergi (2015-07-09)"La Harmoniemusik: música per a conjunt de vents al llarg dels segles XVIII i XIX" és una recerca a través del repertori, gèneres, usos i funcions que tingué el conjunt de vents a la Viena clàssica i ..."The Harmoniemusik: music for wind ensemble throughout the eighteenth and nineteenth centuries" is research through the repertoire, genres, uses and functions that took the wind ensemble in classical ..."La Harmoniemusik: música para conjunto de vientos a lo largo de los siglos XVIII y XIX" es una búsqueda a través del repertorio, géneros, usos y funciones que tuvo el conjunto de vientos en la Viena ... -
El cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Coll, Xavier, 1960- (2017-02-22)Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell, des del punt de vista neurològic i psicològic, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música. S’ha ...This work aims to be an approach to the study of the brain, from both a neurological and psychological point of view, with reference to the implications for the practice and pedagogy of music. It will ...Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la ...





