Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorRabaseda i Matas, Joaquim,
dc.contributor.authorGento de Celis, Paloma
dc.date.accessioned2019-05-13T15:33:14Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:16:44Z
dc.date.available2019-05-13T15:33:14Z
dc.date.available2025-03-14T11:16:44Z
dc.date.created2018-09
dc.date.issued2018-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7108
dc.description.abstractTaylor Swift ha sigut capaç de crear un “fanbase” molt present a les xarxes socials. Tot i això, amb el canvi de direcció de la seva carrera en passar de considerar-se una artista 'country' a una artista “pop”, el discurs d'autenticitat que es va crear des de la seva figura s'ha vist alterat per la significació de les diferents etiquetes i per la diferència a l'hora de representar-se. Parteixo de la idea que aquest discurs és la base per a la reformulació dels discursos ja donats i legitimats pels fans. “Swifties, swifters i altres fans: Aproximació als Fandom Studies a través del fanbase de Taylor Swift” pretén fer un repàs a la bibliografia general que existeix sobre els estudis de fandom, utilitzant els conceptes bàsics i les eines per a fer una primera aproximació als fenòmens i processos que ha viscut el “fanbase” a partir del llançament de l'àlbum 1989 (2014).ca
dc.description.abstractTaylor Swift ha sido capaz de crear un “fanbase” muy presente en las redes sociales. Sin embargo, con el cambio de dirección de su carrera al pasar de considerarse una artista “country” a una artista “pop”, el discurso de autenticidad que desde su figura se creó se ha visto alterado por la significación de las distintas etiquetas y por la diferencia a la hora de representarse. Parto de la idea de que este discurso es la base para la reformulación de los discursos ya dados y legitimados por los fans. “Swifties, swifters y otros fans: Aproximación a los Fandom Studies a través del fanbase de Taylor Swift” pretende hacer un repaso a la bibliografía general que existe sobre los estudios de “fandom”, utilizando los conceptos básicos y las herramientas para hacer una primera aproximación a los fenómenos y procesos que ha vivido el “fanbase” desde el lanzamiento del álbum 1989 (2014).spa
dc.description.abstractTaylor Swift has been able to create a highly active fanbase on social networks. However, with the change in direction from being considered a 'country' artist to a 'pop' artist, the discourse of authenticity surrounding her figure has been altered by the significance of the different labels and by her new form of self-representation. I argue that this discourse of authenticity is the basis for the reformulation of the discourses established and legitimized by her fans. “Swifties, swifters, and other fans: An Approach to Fandom Studies through Taylor Swift’s Fanbase” aims to review the existing literature on Fandom Studies and to use the basic concepts and tools to provide a first approximation of the phenomena and processes experienced by the fanbase since the release of the album 1989 (2014).eng
dc.format.extent51 p.cat
dc.language.isospacat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.otherTFG Musicologia
dc.titleSwifties, swifters y otros fans: aproximación a los Fandom studies a través del fanbase de Taylor Swift
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacMúsica--Afeccionats
dc.subject.lemacSwift, Taylor, 1989- --Afeccionats
dc.subject.lemacAfeccionats--Història


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/