Veus andrògines? La performance musical com a creadora d'identitats de gènere en els contratenors actuals
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resum
Aquest treball té la intenció d'explorar el concepte de performance musical, entesa des d'un punt de vista el més ampli possible, com a creadora d'identitats de gènere. El centre d'aquest treball és un estudi de cas de quatre contratenors actuals i s'analitzarà el seu discurs de gènere a través de diferents mitjans. Tenint en compte que el repertori més interpretat per aquests cantants són els rols operístics dels castrats dels segles XVII i XVIII, es traça una línia històrica que explica la continuïtat entre aquestes dues tipologies de cantants i que a més ens ajudarà a explicar per què la veu aguda pot ser una eina per a la subversió d'una masculinitat hegemònica fonamentada en la dicotomia de gènere que es va establir a la Il·lustració.Resumen
Este trabajo tiene la intención de explorar el concepto de performance musical, entendida desde un punto de vista lo más amplio posible, como creador de identidades de género. El centro de este trabajo es un estudio de caso de cuatro contratenores actuales y se analizará su discurso de género a través de diferentes medios. Teniendo en cuenta que el repertorio más interpretado por parte de estos cantantes son los roles operísticos de los castrados de los siglos XVII y XVIII, se traza una línea histórica que explica la continuidad entre estas dos tipologías de cantantes y que además ayudará a explicar por qué la voz aguda puede ser una herramienta para la subversión de una masculinidad hegemónica fundamentada en la dicotomía de género que se estableció en la Ilustración.Abstract
In this undergraduate dissertation, I want to explore the concept of musical performance in its widest sense as a creator of gender identities. The core of this dissertation is a case study of four contemporary countertenors, and their gender discourse will be analyzed throughout different types of media. Being aware that the most interpreted repertoire by these singers are the operatic roles of seventeenth- and eighteenth-century castrati, a historical line that explains the continuity between both singer typologies will be drawn. This line will also help to understand how the high male voice can be a medium for the subversion of hegemonic masculinity, wich has its origins in the dichotomic gender model that was established in the Age of Enlightenment.Autor/a
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2019-06Extensión
105 p.
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Documentos para descargar
5.626Mb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFG [237]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
El tenor sui generis: dos tenores rossinianos
Yanes Ortega, Yauci (2015-07-14)Aquest projecte estudia la trajectòria i les característiques de dos tenors de l'època de Rossini: Andrea Nozzari i Giovanni David. Tots dos van participar en l'estrena d'òperes com Otello i La donna ...This project studies the trajectory and characteristics of two tenors from Rossini’s Opera: Andrea Nozzari and Giovanni David. Both performed in operas including Otello and La Donna del Lago throughout ...Este proyecto estudia la trayectoria y las características de dos tenores de la ópera de Rossini: Andrea Nozzari y Giovanni David. Ambos participaron en el estreno de óperas como Otello y La donna del ... -
La Cantata a Europa a l’entorn del segle XVIII: música da camera italiana del Barroc tardà
Valls i Puig, Anna (2013-07-23)La cantata "da camera" italiana va tenir la seva màxima esplendor durant el segle XVII i principis del XVIII. A partir de l’anàlisi d’obres de quatre compositors (Albinoni, Scarlatti, Caldara i Vivaldi) ...The Italian cantata "da camera" had its golden age during the seventeenth century and the beginning of the eighteenth. Through the analysis of the works of four composers (Albinoni, Scarlatti, Caldara ...La cantata "da camera" italiana tuvo su máximo esplendor durante el siglo XVII y principios del XVIII. A partir del análisis de obras de cuatro compositores (Albinoni, Scarlatti, Caldara y Vivaldi) se ... -
Coreografiant el passat: la dansa a la cort de Lluís XIV : notació i criteris d'interpretació
Sintes Ferrarons, Laura (2014-04-10)Aquest projecte estudia la dansa francesa dels segles XVII i XVIII i la seva relació amb la interpretació musical. A partir de les fonts de l’època (tractats, coreografies i testimonis) s’han analitzat ...This project studies the French dance of the seventeenth and eighteenth centuries and its relation to musical performance. From contemporary sources (treatises, choreographies and testimonials), the ...Este proyecto estudia la danza francesa de los siglos XVII y XVIII y su relación con la interpretación musical. A partir de las fuentes de la época (tratados, coreografías y testimonios) se han analizado ...





