Ricercando tra i Registri


Alternative title
The evolution of the musical language and style of the Jazz double bass in the modern composition
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
My final project is to show the development of the language and the style of the double bass and its change of role through different influences. To accomplish this I decided to make an analytic overview of those double bass players that started to use a different and not traditional approach on the instrument. Later, I focused on the bassists and composers who influenced me the most in the latest period of my study career by partly analysing their playing and their composition. Another part of my work was concerned with creating a personal connection with those musicians, who I consider idols of mine.
I did this through interviews, to try to understand their creative process on the instrument and in the composition and to deeply comprehend their personal point of view about the evolution of the double bass. At the same time my interest for the
compositional aspect was growing together with the necessity to discover my own voice as a musician. Subsequently I made an analysis of my compositions to underline and to get conscious about my personal influences and evolution. Concluding from this, I have created a complete overview and deepened my understanding for the modern approach in Jazz double bass.
Mi proyecto final era para mostrar el desarrollo del lenguaje y el estilo contrabajistico y además el cambio del papel a través de influencias diferentes. Para lograr esto, decidí hacer un resumen analítico de los contrabajistas que comenzaron a utilizar un enfoque diferente y no tradicional en el instrumento. Más tarde, me he centrado en los bajistas y compositores que me han influenzado más en el último período de mi carrera como estudiante, mediante el análisis de parte de sus maneras de tocar y sus composiciónes. Otra parte de mi trabajo se refiere a la creación de una conexión personal con los músicos que considero ídolos a través de entrevistas que tratan de entender su proceso creativo en el instrumento y la composición y para comprender en profundidad su punto de vista sobre la evolución del contrabajo. Al mismo tiempo, mi interés por el aspecto compositivo fue creciendo con la necesidad de descubrir mi propia voz como músico, hice un análisis de mis composiciones para destacar y ser consciente de mis influencias personales y mi evolución. Al final he creado un panorama completo y he profundizado mi comprensión de la concepción moderna del contrabajo jazz.
El meu projecte final era per mostrar el desenvolupament del llenguatge i l'estil del contrabaix i a més el canvi del paper a través d'influències diferents. Per aconseguir això, vaig decidir fer un resum analític dels contrabaixistes que van començar a utilitzar un enfocament diferent i no tradicional en l'instrument. Més tard, m'he centrat en els baixistes i compositors que m'han influençat més en l'últim període de la meva carrera com a estudiant mitjançant l'anàlisi de part de la seva manera de tocar i les seves composicions. Una altra part de la meva feina es refereix a la creació d'una connexió personal amb els músics que considero ídols a través d'entrevistes que tracten d'entendre el seu procés creatiu en l'instrument i la composició i per comprendre en profunditat el seu punt de vista sobre l'evolució del contrabaix. Alhora, el meu interès per l'aspecte compositiu va anar creixent amb la necessitat de descobrir la meva pròpia veu com a músic, vaig fer una anàlisi de les meves composicions per destacar i ser conscient de les meves influències personals i la meva evolució. Al final he creat un panorama complet i aprofundit la meva comprensió de la concepció moderna del contrabaix jazz.
Author
Language
English
Publication date
2013-07-16Extension
74 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
2.603Mb
Annex Giampaolo Laurentaci.pdf
2.009Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Farré Rozada, Laura (2015-07-06)Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest ...Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal ...The main goal of this project relays on studying the contributions of Messiaen, Dutilleux and Boulez to the piano literature, analysing its significance nowadays in performance terms. With these targets ... -
Aportacions tímbriques de la guitarra elèctrica en un context orquestral : la guitarra elèctrica a la composició contemporània
Vives Llimona, Aleix (2019-06)"Aportacions tímbriques de la guitarra elèctrica en un context orquestral" és un recorregut per la història de la guitarra elèctrica des dels seus orígens fins a l'actualitat, a través de les revolucions ..."Aportaciones tímbricas de la guitarra eléctrica en un contexto orquestal" es un recorrido por la historia de la guitarra eléctrica des de sus inicios hasta la actualidad, a través de las revoluciones ..."Timbric Contributions of the electric guitar in an orchestral context" is a journey through the history of the electric guitar from its beginnings to the present, through the technological and social ... -
Més enllà de la cobla : el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado des del punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía de haber ...The symphonic repertoire for tenora is a very unknown field among the performers of this instrument and little studied from the musicological point of view. However, everything meant that there was to ...