Ricercando tra i Registri : the evolution of the musical language and style of the Jazz double bass in the modern composition


Altres títols
The evolution of the musical language and style of the Jazz double bass in the modern composition
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
El meu projecte final era per mostrar el desenvolupament del llenguatge i l'estil del contrabaix i, a més, el canvi del paper a través d'influències diferents. Per aconseguir això, vaig decidir fer un resum analític dels contrabaixistes que van començar a utilitzar un enfocament diferent i no tradicional en l'instrument. Més tard, m'he centrat en els baixistes i compositors que m'han influenciat més durant l'últim període de la meva carrera com a estudiant, mitjançant l'anàlisi de part de la seva manera de tocar i les seves composicions. Una altra part de la meva feina es refereix a la creació d'una connexió personal amb els músics que considero ídols, a través d'entrevistes que tracten d'entendre el seu procés creatiu en l'instrument i la composició i de comprendre en profunditat el seu punt de vista sobre l'evolució del contrabaix. Alhora, el meu interès per l'aspecte compositiu va anar creixent amb la necessitat de descobrir la meva pròpia veu com a músic, i vaig fer una anàlisi de les meves composicions per destacar i ser conscient de les meves influències personals i de la meva evolució. Al final, he creat un panorama complet i he aprofundit la meva comprensió de la concepció moderna del contrabaix jazz.Resumen
Mi proyecto final era para mostrar el desarrollo del lenguaje y el estilo contrabajístico, así como el cambio del papel a través de influencias diferentes. Para lograr esto, decidí hacer un resumen analítico de los contrabajistas que comenzaron a utilizar un enfoque diferente y no tradicional en el instrumento. Más tarde, me he centrado en los bajistas y compositores que me han influenciado más durante el último período de mi carrera como estudiante, mediante el análisis de parte de sus maneras de tocar y sus composiciones. Otra parte de mi trabajo se refiere a la creación de una conexión personal con los músicos que considero ídolos, a través de entrevistas que tratan de entender su proceso creativo en el instrumento y la composición y de comprender en profundidad su punto de vista sobre la evolución del contrabajo. Al mismo tiempo, mi interés por el aspecto compositivo fue creciendo con la necesidad de descubrir mi propia voz como músico, y realicé un análisis de mis composiciones para destacar y ser consciente de mis influencias personales y mi evolución. Al final, he creado un panorama completo y he profundizado en mi comprensión de la concepción moderna del contrabajo jazz.Abstract
My final project aimed to show the development of the language and style of the double bass and its change of role through different influences. To accomplish this, I decided to make an analytical overview of those double bass players who started to use a different and non-traditional approach on the instrument. Later, I focused on the bassists and composers who influenced me the most during the later period of my studies, by partly analyzing their playing and their compositions. Another part of my work was concerned with creating a personal connection with those musicians whom I consider my idols. I did this through interviews to try to understand their creative process on the instrument and in composition, and to gain a deep understanding of their personal point of view about the evolution of the double bass. At the same time, my interest in the compositional aspect was growing alongside the necessity to discover my own voice as a musician. Subsequently, I made an analysis of my compositions to underline and become aware of my personal influences and evolution. As a result, I have created a complete overview and deepened my understanding of the modern approach to jazz double bass.Autor/a
Llengua
Anglès
Data de publicació
2013-07-16Extensió
74 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Documents per descarregar
2.603Mb
Annex Giampaolo Laurentaci.pdf
2.009Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Farré Rozada, Laura (2015-07-06)Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest ...Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal ...The main goal of this project is to study the contributions of Messiaen, Dutilleux, and Boulez to piano literature and to analyze their significance in contemporary performance practice. With this aim ... -
Aportacions tímbriques de la guitarra elèctrica en un context orquestral: la guitarra elèctrica a la composició contemporània
Vives Llimona, Aleix (2019-06)“Aportacions tímbricas de la guitarra elèctrica en un context orquestral” és un recorregut per la història de la guitarra elèctrica des dels seus orígens fins a l'actualitat, a través de les revolucions ...“Aportaciones tímbricas de la guitarra eléctrica en un contexto orquestal” es un recorrido por la historia de la guitarra eléctrica desde sus inicios hasta la actualidad, a través de las revoluciones ...“Timbric Contributions of the Electric Guitar in an Orchestral Context” traces the history of the electric guitar from its origins to the present, highlighting the technological and social revolutions ... -
Més enllà de la cobla: el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado desde el punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía haber ...The symphonic repertoire for the tenora is a little-known field among performers of this instrument and has been scarcely studied from a musicological point of view. However, everything suggests that a ...






