Mostra el registre parcial de l'element
El ball de gralles a Catalunya
dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Costal i Fornells, Anna, 1981- | |
dc.contributor.author | Andorrà i Bruch, Roger | |
dc.date.accessioned | 2019-05-07T14:49:59Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:15:39Z | |
dc.date.available | 2019-05-07T14:49:59Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:15:39Z | |
dc.date.created | 2018-06 | |
dc.date.issued | 2018-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7083 | |
dc.description.abstract | El treball de fi de grau El ball de gralles a Catalunya ha tingut per objectiu definir el concepte ball de gralles, descriure la formació instrumental, establir una relació històrica, fer‐ne una primera localització i analitzar la situació actual. S’ha partit d’un estat de la qüestió mitjançant la recerca arxivística i el buidatge d’informació a partir de llibres i d’articles publicats, un procés que s’ha completat amb entrevistes amb diversos grallers. El resultat de la recerca —a banda de captar en primera persona les vivències personals dels entrevistats—, ha permès definir i descriure el fenomen, i elaborar‐ne categories segons tres estats conceptuals i filosòfics diferenciats segons l’època, el repertori i els matisos d’ús. | cat |
dc.description.abstract | El trabajo de fin de grado El ball de gralles a Catalunya ha tenido por objetivo definir el concepto ball de gralles, describir la formación instrumental, establecer una relación histórica, realizar una primera localización y analizar la situación actual. Se ha partido de un estado de la cuestión mediante búsqueda archivística y vaciado de información a partir de libros y artículos publicados, un proceso que se ha completado con entrevistas a distintos grallers. El resultado de la búsqueda —a parte de recoger en primera persona las vivencias personales de los entrevistados— ha permitido definir y describir el fenómeno, y elaborar categorías según tres estados conceptuales y filosóficos diferenciados según la época, el repertorio y los matices de uso. | spa |
dc.description.abstract | The final year project entitled El ball de gralles a Catalunya aims to define the concept of the traditional Catalan “ball de gralles” concert, as well as to describe the instrumental formation, establish its historic background with society and trace the tradition back to its place of birth, while analysing its current place in culture today. To find the answers to these questions, my research involved archival searches and the consultation of books and published articles, as well as interviews with different gralla musicians. In addition to providing me with first-hand insight to the lives of these musicians, my research has enabled me to define and describe the gralla concert phenomenon and to create three categories in keeping with three conceptual and philosophical frames of use that can be distinguished by era, repertoire and sight differences in use. | eng |
dc.format.extent | 45 p. | cat |
dc.language.iso | cat | cat |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | El ball de gralles a Catalunya | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Conjunts de gralles | |
dc.subject.lemac | Música--Catalunya | |
dc.subject.lemac | Gralla, Música per a--Anàlisi i apreciació |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
ESM sèrie - TFG i TFM [250]
TFG i TFM de l'ESMUC