El ball de gralles a Catalunya
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
El treball de fi de grau El ball de gralles a Catalunya ha tingut per objectiu definir el concepte ball de gralles, descriure la formació instrumental, establir una relació històrica, fer‐ne una primera localització i analitzar la situació actual. S’ha partit d’un estat de la qüestió mitjançant la recerca arxivística i el buidatge d’informació a partir de llibres i d’articles publicats, un procés que s’ha completat amb entrevistes amb diversos grallers. El resultat de la recerca —a banda de captar en primera persona les vivències personals dels entrevistats—, ha permès definir i descriure el fenomen, i elaborar‐ne categories segons tres estats conceptuals i filosòfics diferenciats segons l’època, el repertori i els matisos d’ús.
El trabajo de fin de grado El ball de gralles a Catalunya ha tenido por objetivo definir el concepto ball de gralles, describir la formación instrumental, establecer una relación histórica, realizar una primera localización y analizar la situación actual. Se ha partido de un estado de la cuestión mediante búsqueda archivística y vaciado de información a partir de libros y artículos publicados, un proceso que se ha completado con entrevistas a distintos grallers. El resultado de la búsqueda —a parte de recoger en primera persona las vivencias personales de los entrevistados— ha permitido definir y describir el fenómeno, y elaborar categorías según tres estados conceptuales y filosóficos diferenciados según la época, el repertorio y los matices de
uso.
The final year project entitled El ball de gralles a Catalunya aims to define the concept of the traditional Catalan “ball de gralles” concert, as well as to describe the instrumental formation, establish its historic background with society and trace the tradition back to its place of birth, while analysing its current place in culture today. To find the answers to these questions, my research involved archival searches and the consultation of books and published articles, as well as interviews with different gralla musicians. In addition to providing me with first-hand insight to the lives of these musicians, my research has enabled me to define and describe the gralla concert phenomenon and to create three categories in keeping with three conceptual and philosophical frames of use that can be distinguished by era, repertoire and sight differences in use.
Author
Language
Catalan
Publication date
2018-06Extension
45 p.
Documents to download
5.812Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí : de sardanes i música per a cobla de Pep Ventura a Josep Maria Bernat
Fontelles i Ramonet, Albert (2015-06)L’objectiu d’aquest projecte ha estat realitzar un compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí provinents de sardanes i de música per a cobla d’un període determinat: des de Pep Ventura ...El objetivo de este proyecto ha sido realizar un compendio de pasajes solísticos para (flabiol i tamborí) procedentes de sardanas y de música para cobla de un periodo determinado: desde Pep Ventura ...The aim of this project was to make a compilation of solistic passages for (flabiol i tamborí) originating from "sardanes" and cobla music of a certain period of time: from Pep Ventura (1817-1875) to ... -
Més enllà de la cobla: el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado des del punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía de haber ...The symphonic repertoire for tenora is a very unknown field among the performers of this instrument and little studied from the musicological point of view. However, everything meant that there was to ... -
Eduard Toldrà : sis sonets per a violí i piano
Bardolet Vilaró, Judit (2013-05-14)Eduard Toldrà i Soler fou una persona important i significativa per a la societat catalana de principis del segle XX. La seva vida musical és increïblement ampla, ja que abasta facetes de violinista, ...Eduard Toldrà Soler fue una persona importante y significativa para la sociedad catalana de principios del siglo XX. Su vida musical es ancha, ya que embarca facetas de violinista, compositor, director ...Eduard Toldrà Soler was a very important person for Catalan society in the beginning of 20th century. His musical life is wide because of his work as a violinist, composer, conductor and pedagogue. ...