L'ús de la costella en el violí : una facilitat o un obstacle de la interpretació?
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
Avui en dia la majoria dels violinistes utilitzen la costella, però en la primera meitat del segle XX la majoria tocaven sense. Perquè hi ha hagut aquest canvi? Quins avantatges i desavantatges comporta? I sobretot, existeix una tècnica basada sobre la costella o aquesta només és un suport d’una tècnica general? El present treball dona resposta a aquestes preguntes mitjançant un estudi analític de contextualització sociohistòrica i una explicació complementada amb fotografies que ajuden a mostrar amb més claredat els aspectes bàsics de la tècnica del violí.Resumen
A día de hoy la mayoría de violinistas utilizan la almohadilla, sin embargo, en la primera mitad del siglo XX la mayoría tocaban sin ella.¿Por qué ha habido este cambio? ¿Qué ventajas o desventajas conlleva? Y, sobre todo, ¿existe una técnica basada sobre la almohadilla o ésta es sólo un soporte de una técnica general? El presente trabajo da respuesta a éstas preguntas mediante un estudio analítico de contextualización socio histórica y una explicación complementada con fotografías que ayudan a mostrar con más claridad los aspectos básicos de la técnica del violín.Abstract
Nowadays most violinists use the shoulder rest; however, in the first half of the 20th century, most of them played the violin without it. Why did this change happen? What are the advantages and disadvantages? And, above all, does there exist a technique based on the shoulder rest or is it just a support of a general one? This thesis answers all of these questions, by means of an analytic study of socio-historical contextualization and also with an explanation complemented with pictures to show with more clarity the basics of violin technique.Author
Collaborators
Language
Catalan
Publication date
2021-06Extension
41
Subject (LEMAC)
Keywords
Documents to download
2.226Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Las cuerdas del violín barroco
Vilar Segura, Víctor (2019-06)Les cordes són un element clau per a la pràctica històrica del violí. Malgrat això, no ha sobreviscut cap als nostres dies, per la qual cosa és necessària una investigació interdisciplinària per a ...Strings are a fundamental part of the historical violin performance. However, none of them has survived to the present, so an interdisciplinary investigation is necessary just to know a little about ...Las cuerdas son un elemento clave para la práctica histórica del violín. Sin embargo, no ha sobrevivido ninguna a nuestros días, por lo que es necesaria una investigación interdisciplinar para conocer ... -
La notación del staccato de W.A Mozart. ¿Qué significan los puntos y los strokes?
Abela Cruz, Gustavo (2022-06)La notació de Wolfgang Amadeus Mozart respecte a l'articulació ha estat motiu de debat musical, especialment en la segona meitat del segle XX. L'ambigüitat entre dos hipotètics signes de staccato (punt ...Wolfgang Amadeus Mozart's notation of articulation has been the subject of musical debate, especially in the second half of the twentieth century. The ambiguity between two hypothetical staccato signs ...La notación de Wolfgang Amadeus Mozart al respecto de la articulación ha sido motivo de debate musical, especialmente en la segunda mitad del siglo XX. La ambigüedad entre dos hipotéticos signos de ... -
Una mirada a l'escola pianística catalana
Sánchez i Calonge, Carles (2015-07-08)L’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica ...The area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to know and determine if there ...El objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe ...





