| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Blanch Mezquíriz, Xavier | |
| dc.contributor.author | Bartolí Masons, Gemma | |
| dc.date.accessioned | 2013-07-10T09:19:07Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:15:14Z | |
| dc.date.available | 2013-07-10T09:19:07Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:15:14Z | |
| dc.date.created | 2013-04 | |
| dc.date.issued | 2013-07-10 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7070 | |
| dc.description.abstract | L'objectiu d'aquest projecte és dur a terme una comparació entre els clàssics que trobem en el món literari i musical, i els clàssics que hem acabat establint al llarg de la tradició en el repertori de l'oboè. A partir d'una recerca i anàlisi de les característiques que defineixen els clàssics, farem un recorregut al llarg de la història del repertori de l'oboè, per adonar-nos que les obres que toquem avui han estat determinades per un context històric i social molt concret, així com per l'aparició d'altres instruments, la influència dels enregistraments i dels oboistes, el paper del músic en cada època. Conclourem, finalment, que els clàssics, pel fet de ser-ho, guarden dins seu un secret inexhaurible i atemporal, però que cal anar amb compte perquè –especialment en el món musical i de l'oboè– correm el risc d'esgotar-los i de deixar de percebre el seu valor. | ca |
| dc.description.abstract | El objetivo de este proyecto es llevar a cabo una comparación entre los clásicos que encontramos en el mundo literario y musical, y los clásicos que hemos acabado estableciendo a lo largo de la tradición en el repertorio del oboe. A partir de una investigación y análisis de las características que definen los clásicos, haremos un recorrido a lo largo de la historia del repertorio del oboe, para darnos cuenta de que las obras que tocamos hoy han sido determinadas por un contexto histórico y social muy concreto, así como por la aparición de otros instrumentos, la influencia de las grabaciones y de los oboístas, el papel del músico en cada época. Concluiremos, finalmente, que los clásicos, por el hecho de serlo, guardan en su interior un secreto inagotable y atemporal, pero que hay que tener cuidado porque –especialmente en el mundo musical y del oboe– corremos el riesgo de agotarlos y dejar de percibir su valor. | spa |
| dc.description.abstract | The aim of this project is to conduct a comparison between classics found in literature and music and those we have established over time in the oboe repertoire. From research and analysis of the characteristics that define the classics, we will go over the history of the oboe repertoire to realize that the pieces we play today have been determined by a very specific historical and social context, as well as the emergence of other instruments, the influence of recordings and oboists, and the role of the musician in each period. We conclude, finally, that the classics, by virtue of being classics, hold an inexhaustible and timeless secret within them, but we must be careful because—especially within the musical and oboe world—we run the risk of exhausting them and ceasing to perceive their value. | eng |
| dc.format.extent | 54 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música clàssica i contemporània | |
| dc.title | Per què llegim Homer i toquem Bach? Una comparació entre clàssics des de la relativització de la tradició en el repertori oboístic | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Oboè, Música per a--Història i crítica | |
| dc.subject.lemac | Literatura--Història i crítica | |
| dc.subject.lemac | Música--Història i crítica | |
| dc.subject.lemac | Escriptors clàssics | |
| dc.subject.lemac | Músics clàssics | |