Per què llegim Homer i toquem Bach? Una comparació entre clàssics des de la relativització de la tradició en el repertori oboístic
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resumen
L'objectiu d'aquest projecte és dur a terme una comparació entre els clàssics que trobem en el món literari i musical, i els clàssics que hem acabat establint al llarg de la tradició en el repertori de l'oboè. A partir d'una recerca i anàlisi de les característiques que defineixen els clàssics, farem un recorregut al llarg de la història del repertori de l'oboè, per adonar-nos
que les obres que toquem avui han estat determinades per un context històric i social molt concret, així com per l'aparició d'altres instruments, la influència dels enregistraments i dels oboistes, el paper del músic en cada època... Conclourem, finalment, que els clàssics, pel fet de ser-ho, guarden dins seu un secret inexhaurible i atemporal, però que cal anar amb compte perquè –especialment en el món musical i de l'oboè– correm el risc d'esgotar-los i de deixar de percebre el seu valor.
El objetivo de este proyecto es llevar a cabo una comparación entre los clásicos que encontramos en el mundo literario y musical, y los clásicos que hemos acabado estableciendo a lo largo de la tradición en el repertorio del oboe. A partir de una
investigación y análisis de las características que definen los clásicos, haremos un recorrido a lo largo de la historia del repertorio del oboe, para darnos cuenta de que las obras que tocamos hoy han sido determinadas por un contexto histórico y social muy concreto, así como por la aparición de otros instrumentos, la influencia de las grabaciones i de los oboístas, el papel del músico en cada época... Concluiremos, finalmente, que los clásicos, por el hecho de serlo, guardan en su interior un secreto inagotable y atemporal, pero que hay que tener cuidado porque –especialmente en el mundo musical y del oboe– corremos el riesgo de agotarlos y dejar de percibir su valor.
The aim of this project is to conduct a comparison between classics found in the literarure and music and the ones we have finished setting along tradition in the oboe repertoire. From a research and analysis of the characteristics that define the classics we will go over the history of the oboe repertoire, to realize that the pieces we play today have been determined by a social and very specific historical context, as well as the emergence of other instruments, the influence of recordings and oboists, the role of the musician in each period... We conclude, finally, that the classics, for being so, keep an inexhaustible and timeless secret inside them, but we have to be careful because, specially within the musical and oboe world, we take the risk of exhausting them and stop perceiving its value.
Autor/a
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2013-07-10Extensión
54 p.
Materias (LEMAC)
Documentos para descargar
313.1Kb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Relació entre el repertori per a orgue i els instruments des del punt de vista de l'intèrpret : una guia per a afrontar l'elecció del repertori adient en cada cas
Seguí Mercadal, Joan (2018-06)An organist can not own and transport a big private organ. Therefore an organist must constantly select different works for different instruments. Which elements should be taken in consideration before ...El fet que els organistes no puguin tenir un instrument propi, gran i transportable fa que constantment calgui seleccionar un repertori diferent per a cada instrument. Quins elements cal tenir en compte ...El hecho de que los organistas no puedan tener un instrumento propio, grande y transportable hace que sea necesario seleccionar un repertorio distinto para cada instrumento. ¿Qué elementos se deben tener ... -
Christiane Mariane von Ziegler : la poetessa de les cantates de Leipzig
Mallart Vallmajó, Oriol (2018-06)En aquest treball es fa un recorregut per la vida i l’obra de Christiane Mariane von Ziegler, una poetessa que, a més a més d'haver creat una important obra literària en l'Alemanya del s. XVIII, va ...En este trabajo se hace un recorrido por la vida y la obra de Christiane Mariane von Ziegler, una poetisa que, además de haber creado una importante obra literaria en la Alemania del s.XVIII, escribió ...In this work we study the life and the work of Christiane Mariane von Ziegler, a poet who, besides having created an important literary work in the eighteenth century in Germany, wrote the texts of nine ... -
Més enllà de la cobla : el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado des del punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía de haber ...The symphonic repertoire for tenora is a very unknown field among the performers of this instrument and little studied from the musicological point of view. However, everything meant that there was to ...