Mostra el registre parcial de l'element
La notación del staccato de W.A Mozart : ¿qué significan los puntos y los strokes?
dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Simarro, Miguel | |
dc.contributor.author | Abela Cruz, Gustavo | |
dc.date.accessioned | 2023-01-13T12:14:43Z | |
dc.date.accessioned | 2024-09-18T10:26:34Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:15:03Z | |
dc.date.available | 2023-01-13T12:14:43Z | |
dc.date.available | 2024-09-18T10:26:34Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:15:03Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7064 | |
dc.description.abstract | La notación de Wolfgang Amadeus Mozart al respecto de la articulación ha sido motivo de debate musical, especialmente en la segunda mitad del siglo XX. La ambigüedad entre dos hipotéticos signos de staccato (punto y trazo vertical), y la inconsistencia en los manuscritos de Mozart ha propiciado ideas y teorías muy enfrentadas; desde las que apuestan por la existencia de un solo signo, hasta las que aseguran que Mozart usaba ambos con significados muy diversos. Tras repasar los textos de teóricos de las últimas décadas, estudiar los tratados de autores contemporáneos a Mozart y analizar facsímiles de obras para violín; intentaré, por un lado, posicionarme (o no) a favor de alguna(s) de las posturas; y, por otro, aportar alguna nueva hipótesis sobre la escritura de Mozart. Averiguar el margen de decisión del que disponemos los intérpretes será el último fin del trabajo. | spa |
dc.description.abstract | La notació de Wolfgang Amadeus Mozart al respecte de l'articulació ha estat motiu de debat musical, especialment en la segona meitat del segle XX. L'ambigüitat entre dos hipotètics signes de staccato (punt i traç vertical), i la inconsistència en els manuscrits de Mozart ha propiciat idees i teories molt enfrontades; des de les que aposten per l'existència d'un sol signe, fins a les quals asseguren que Mozart usava tots dos amb significats molt diversos. Desprès de repassar els textos de teòrics de les últimes dècades, estudiar els tractats d'autors contemporanis a Mozart i analitzar facsímils d'obres per a violí; intentaré, per una banda, posicionar-me (o no) a favor d'alguna(es) de les postures; i per l'altra banda, aportar alguna nova hipòtesi sobre l'escriptura de Mozart. Esbrinar el marge de decisió del que disposem els intèrprets serà l'últim objectiu del treball. | cat |
dc.description.abstract | Wolfgang Amadeus Mozart's notation of articulation has been the subject of musical debate, especially in the second half of the twentieth century. The ambiguity between two hypothetical staccato signs (dot and stroke), and the inconsistency in Mozart's manuscripts has led to opposite ideas and theories; from those who bet on the existence of a single sign, to those who think that Mozart used both with very different meanings. After revising the texts of theorists of the last decades, studying the treatises of contemporary authors to Mozart and analysing facsimiles of works for violin; I will try; on the one hand, to adopt a position (or not) in favour of some of the points of view; and on the other hand, to provide some new hypothesis about Mozart's writing. Finding out the margin of decision that the performers have will be the last purpose of the work. | eng |
dc.format.extent | 76 p. | cat |
dc.language.iso | spa | cat |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | La notación del staccato de W.A Mozart : ¿qué significan los puntos y los strokes? | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791 -- Crítica i interpretació | |
dc.subject.lemac | Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791 -- Manuscrits | |
dc.subject.lemac | Notació musical | |
dc.subject.lemac | Ornamentació (Música) | |
dc.subject.lemac | Violí, Música per a -- Anàlisi i apreciació | |
dc.subject.lemac | Violí, Música per a -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
ESM sèrie - TFG i TFM [250]
TFG i TFM de l'ESMUC