El músic emancipat, reflexions al voltant de la igualtat a partir de Jacques Rancière
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball és una reflexió al voltant de la temàtica de la igualtat en la
música clàssica, centrada en la relació entre el mestre i l’alumne en l’àmbit
interpretatiu. Partint del llibre de Jacques Rancière Le Maitre Ignorant,
s’analitzen els elements que generen dinàmiques desigualitàries entre músics,
així com els sistemes que permeten la seva persistència. Finalment, es parla de
l’emancipació com a acte que ens permet contribuir a la igualtat i de les seves
condicions de possibilitat en el context musical.
Este trabajo es una reflexión sobre la temática de la igualdad en la música
clásica, centrada en la relación entre maestro y estudiante en el ámbito
interpretativo. Partiendo del libro de Jacques Rancière Le Maitre Ignorant, se
analizan los elementos que generan dinámicas desigualitarias entre músicos,
así como los sistemas que permiten su persistencia. Finalmente, se habla de la
emancipación como acto que nos permite contribuir a la igualdad y de sus
condiciones de posibilidad en el contexto musical.
The present essay is a reflection around the subject of equality in classical
music, focusing on its interpretation and the relation between professor and
student. Starting from Jacques Rancière’s book Le Maitre Ignorant, we will
analyze the elements generating unequal dynamics amongst musicians, as well
as the systems that allow its persistence. Finally, we will look upon
emancipation as the act that allows us to contribute to equality and upon the
conditions enabling this emancipation in the musical context.
Author
Language
Catalan
Publication date
2021-06Extension
58 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.853Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Agrupacions musicals obreres a les Terres de l'Ebre : Alcanar 1845-1930
Mago Gil, Rosa (2015-07-07)Les agrupacions musicals canareves del segle XIX han estat un referent clau en el desenvolupament de la cultura musical del poble d’Alcanar. Han esdevingut un nexe identitari com a poble i han estat un ...Las agrupaciones musicales de Alcanar en el siglo XIX han sido un referente clave en el desarrollo de la cultura musical de dicho pueblo. Han llegado a ser un nexo identitario como pueblo y han sido ...The nineteen century musical groups have been a key reference in the development of the musical culture in Alcanar. They have become a nexus of identity as people and they have been a means of integration ... -
Ressituant l'intèrpret : la interpretació musical a partir dels escrits de Roland Barthes
Alcañiz i Macias, Nina (2022-06)“Ressituant l’intèrpret” replanteja els límits de la interpretació musical en l’àmbit de la música clàssica a partir dels escrits de Roland Barthes. Si bé les reflexions barthesianes representen un punt ...“Resituando la/el intérprete” replantea los límites de la interpretación musical en el ámbito de la música clásica a partir de los escritos de Roland Barthes. Si bien las reflexiones barthesianas ..."Reframing the performer" reconsiders the limits of musical performance within the classical music field through Roland Barthes’ writings. While Barthesian reflections represent a starting point, ... -
Els aspectes que afecten la preparació per a la interpretació : breu recerca de la neurociència i la psicologia que envolten la pràctica musical
Gorchs Cauba, Núria (2017-09)La interpretació musical és una disciplina que engloba una sèrie d'aspectes tant mentals i psicològics com físics i tècnics. En aquest treball, primer es fa una contextualització i explicació de l'anatomia ...La interpretación musical es una disciplina que engloba una serie de aspectos tanto mentales y psicológicos como físicos y técnicos. En este trabajo, primero se hace una contextualización y explicación ...Musical performance is a discipline that involves many aspects such as mental and psychological, as well as physical and technical ones. In this project, first I do a contextualization and an explanation ...