Behind the sweetenings : los arreglos de cuerda en el soul de los 60 y los 70
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
En la dècada dels 60, coincidint amb el naixement de la música soul, la indústria discogràfica va patir un creixement exponencial. L'ambició estètica de l'època motivà als segells discogràfics a incorporar instruments de corda fregada en les seves gravacions i la contractació a temps complet d'arranjadors per escriure les seves línies. El treball d'aquests professionals ha caigut en l'oblit i, mitjançant aquestes pàgines, he volgut conèixer les seves històries, les tècniques que utilitzaven i la seva evolució a mesura que la música soul mutava cap a nous estils. Per això, he transcrit una sèrie de fragments de cançons en els quals apareixen cordes, il·lustrant així el procés de canvi i la labor d'aquests meravellosos músics.Resumen
En la década de los 60, coincidiendo con el nacimiento de la música soul, la industria discográfica sufrió un crecimiento exponencial. La ambición estética de la época motivó a los sellos discográficos a incorporar instrumentos de cuerda frotada en sus grabaciones y a la contratación a tiempo completo de arreglistas para escribir sus líneas. El trabajo de estos profesionales ha permanecido en el olvido y, mediante estas páginas, he querido conocer sus historias, las técnicas que utilizaban y su evolución a medida que la música soul mutaba hacia nuevos estilos. Para ello, he transcrito una serie de fragmentos de canciones en los que aparecen cuerdas, ilustrando así el proceso de cambio y la labor de estos maravillosos músicos.Abstract
In the 1960s, coinciding with the birth of soul music, the recording industry experienced exponential growth. The aesthetic ambition of the time motivated record labels to incorporate bowed string instruments into their recordings and to hire full-time arrangers to write their parts. The work of these professionals has remained largely unknown. This paper is a good starting point for learning about their lives, the techniques they used, and their evolution as soul music evolved towards new styles. For this purpose, I have transcribed a series of song fragments in which strings appear, thus illustrating the process of change and the work of these wonderful musicians.Author
Language
Spanish
Publication date
2022-06Extension
61 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
3.681Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Lyra Viol “Instrument de música domèstica”
Casademunt i Riera, Anna (2015-03-02)El propòsit d'aquest treball és donar a conèixer la lyra viol i la seva música. Entre altres maneres de tocar aquest instrument, es mostrarà com aquest servia per acompanyar la veu, així com per a ...El propósito de este trabajo es dar a conocer la lyra viol y su música. Entre otras maneras de tocar este instrumento, se mostrará la lyra viol como instrumento de acompañamiento de la voz, así como ...The purpose of this essay is to make the lyra viol and its music known. Among other ways of playing this instrument, I also intend to show the lyra viol as an accompaniment to the voice and to arrange ... -
L'educació del gust musical a través dels mitjans de comunicació: un estudi sobre el ràdio-edit
Oliveres Künzi, Albert (2015-07-15)La pregunta que ha donat lloc al present estudi és la següent: què és un ràdio-edit i a què respon? L'objectiu del treball és veure quines conseqüències té la relació de la música amb la ràdio i com es ...La pregunta que da lugar a este estudio es la siguiente: ¿Qué es un radio-edit y a qué responde? El objetivo del trabajo es ver qué consecuencias tiene la relación de la música con la radio y cómo se ...The question that prompted the present study is the following: What are radio edits, and what purpose do they serve? The aim of the study is to examine the consequences of the relationship between music ... -
Cartelera musical: del Renacimiento al Barroco
Medina Riera, María Elena (2013-07-16)El títol del següent treball està inspirat en la revista Billboard (USA), llista d'èxits musicals (USA, 1936), i la Cartella Musicale d'Adriano Banchieri (Venècia, 1601), volent fer un homenatge a les ...El título del siguiente trabajo está inspirado en la revista Billboard (U.S.A.), lista de éxitos musicales (U.S.A., 1936), y la Cartella Musicale de Adriano Banchieri (Venecia, 1601), queriendo rendir ...The title of the present work is inspired by Billboard magazine (USA), the music hit parade (USA, 1936), and Adriano Banchieri’s Cartella Musicale (Venice, 1601), aiming to pay homage to the music or ...





