Behind the sweetenings
dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Ibáñez, Xavier | |
dc.contributor.author | Díez Hierro, Andrés | |
dc.date.accessioned | 2024-12-06T16:49:22Z | |
dc.date.accessioned | 2024-12-09T12:45:37Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:14:14Z | |
dc.date.available | 2024-12-06T16:49:22Z | |
dc.date.available | 2024-12-09T12:45:37Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:14:14Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7025 | |
dc.description.abstract | En la década de los 60, coincidiendo con el nacimiento de la música soul, la industria discográfica sufrió un crecimiento exponencial. La ambición estética de la época motivó a los sellos discográficos a incorporar instrumentos de cuerda frotada en sus grabaciones y la contratación a tiempo completo de arreglistas para escribir sus líneas. El trabajo de estos profesionales ha permanecido en el olvido y mediante estas páginas he querido conocer sus historias, las técnicas que utilizaban y su evolución a medida que la música soul mutaba hacia nuevos estilos. Para ello he transcrito una serie de fragmentos de canciones en los que aparecen cuerdas, ilustrando así el proceso de cambio y la labor de estos maravillosos músicos. | spa |
dc.description.abstract | En la dècada dels 60, coincidint amb el naixement de la música soul, la indñustria discogràfica va patir un creixement exponencial. L'ambició estètica de l'època motivà als segells discogràfics a incorporar instruments de corda fregada en les seves grabacions i la contractació a temps complet d'arreglistes per escriure les seves línies. El treball d'aquests professionals ha caigut en l'oblit i mitjançant aquestes pàgines he volgut conèixer les seves històries, les tècniques que utilitzaven i la seva evolució a mesura que la música soul mutava cap a nous estils. Per això, he transcrit una sèrie de fragments de cançons en els que apareixen cordes, il·lustrant així el procés de canvi- i la labor d'aquests meravellosos músics. | cat |
dc.description.abstract | In the 1960s, coinciding with the birth of soul music, the recording industry experienced exponential growth. The aesthetic ambition of the time motivated record labels to incorporate bowed string instruments into their recordings and hire full-time arrangers to write their parts. The work of these professionals has remained unknown. This paper is a good starting point to learn about their lifes, the techniques they used and their evolution as soul music evolved towards new styles. For it I have transcribed a series of song fragments in which strings appear, thus illustrating the process of change and the work of these wonderful musicians. | eng |
dc.format.extent | 61 p. | cat |
dc.language.iso | spa | cat |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | Behind the sweetenings | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Soul -- 1961-1970 | |
dc.subject.lemac | Soul -- Arranjaments instrumentals | |
dc.subject.lemac | Músics de soul | |
dc.subject.lemac | Instruments de corda fregada | |
dc.subject.lemac | Indústria discogràfica | |
dc.subject.lemac | Anys seixanta (Segle XX) |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
ESM sèrie - TFG i TFM [250]
TFG i TFM de l'ESMUC