Mostrant els elements 121-140 de 152
-
Problemes de comportament en infants i adolescents a Catalunya: trastorn per dèficit d’atenció i trastorn de conducta, necessitats educatives que generen (2010)
(2010)Síntesi de l’estudi lliurat al Parlament de Catalunya el 30 de març de 2010 -
Cap a un currículum més inclusiu (II) (2010)
(2010)La segona part del número Cap a un currículum més inclusiu aplega nous treballs sobre aquest referent que marca la feina dels docents i l'actuació pedagògica dels centres, i tracta la inclusió escolar ... -
Cap a un currículum més inclusiu (2008)
(2008)Aquesta revista dedicarà dos números consecutius al tema del currículum fruit de la nova ordenació d'ensenyaments en el marc de la Llei orgànica d'educació, i que posa èmfasi en les competències bàsiques. -
La cultura gitana al centre educatiu (2007)
(2007)Aquest número ofereix un conjunt de reflexions, estudis de casos i recursos educatius amb l'objectiu de donar a conèixer la cultura gitana i les seves aportacions d'elements positius i singulars a la ... -
El centre educatiu acollidor (II) (2007)
(2007)Aquest segon número dedicat al tema del centre acollidor recull articles de reflesió i l'experiència del CEIP Montseny de Vic i l'IES Terradell de Barcelona, que han intentat donar respostes concretes ... -
Els plans educatius d'entorn: una resposta integral i comunitària (2006)
(2006)Número dedicat als plans educatius d'entorn, iniciatives obertes i de cooperació educativa que volen donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives dels infants i joves, coordinant ... -
L'aula d'acollida (2006)
(2006)Una aula d'acollida és un recurs i una estratègia organitzativa per atendre l'alumnat nouvingut en el moment de la seva arribada, amb la intencionalitat d'aconseguir que se senti ben acollit, escoltat ... -
El centre educatiu acollidor (2006)
(2006)L'acollida, la integració escolar i en definitiva l'èxit educatiu de tot l'alumnat, amb independència de l'origen, ha de ser una de les primeres preocupacions i un dels primers objectius del centre ... -
Consell Assessor de la Llengua a l'escola: conclusions (2006)
(2006)El nostre sistema educatiu ha de garantir el ple coneixement de la llengua, com a element bàsic i conformador d'una educació oberta al món plurilingüe que s'albira en l'Europa del futur, i ha de buscar ... -
Recull d'eines teòriques (2005)
(2005)L'objectiu d'aquesta col·lecció d'eines pedagògiques de suport a la docència és contribuir a la important aportació professional del professorat. Perquè si tenim clara la feina i tenim l'ànim engrescat, ... -
Guia per a l’anàlisi, la reflexió i la valoració de pràctiques inclusives (2010)
(2010)Aquesta guia pretén orientar el procés de canvi en els centres educatius cap a la inclusió i, d'altra banda, servir de referent per identificar les bones pràctiques inclusives que ajudin en aquest procés ... -
Informe de valoració de les unitats de suport a l'educació especial, USEE (2008)
(2008)Document que recull informació de professionals i famílies, amb l'objectiu de reflexionar sobre el model de funcionament de les unitats de suport a l'educació especial (USEE) i sobre la incidència ... -
Guia per a famílies d'infants i joves amb discapacitat motriu (2009)
(2009)Aquesta guia facilita informació per propiciar una atenció més efectiva als fills amb discapacitat motriu, per promoure oportunitats d'estimulació i per conèixer els serveis, recursos i prestacions ...