Now showing items 21-40 of 151
-
Informe de valoració de les unitats de suport a l'educació especial, USEE (2008)
(2008)Document que recull informació de professionals i famílies, amb l'objectiu de reflexionar sobre el model de funcionament de les unitats de suport a l'educació especial (USEE) i sobre la incidència ... -
Cap a un currículum més inclusiu (2008)
(2008)Aquesta revista dedicarà dos números consecutius al tema del currículum fruit de la nova ordenació d'ensenyaments en el marc de la Llei orgànica d'educació, i que posa èmfasi en les competències bàsiques. -
Guia per a famílies d'infants amb tartamudesa (2009)
(2009)Amb aquesta guia es pretén facilitar orientacions i recursos als pares i mares perquè puguin ajudar els seus fills en el desenvolupament del llenguatge. -
Guia per a famílies d'infants i joves amb discapacitat motriu (2009)
(2009)Aquesta guia facilita informació per propiciar una atenció més efectiva als fills amb discapacitat motriu, per promoure oportunitats d'estimulació i per conèixer els serveis, recursos i prestacions ... -
Guia per a l’anàlisi, la reflexió i la valoració de pràctiques inclusives (2010)
(2010)Aquesta guia pretén orientar el procés de canvi en els centres educatius cap a la inclusió i, d'altra banda, servir de referent per identificar les bones pràctiques inclusives que ajudin en aquest procés ... -
Cap a un currículum més inclusiu (II) (2010)
(2010)La segona part del número Cap a un currículum més inclusiu aplega nous treballs sobre aquest referent que marca la feina dels docents i l'actuació pedagògica dels centres, i tracta la inclusió escolar ... -
Guia per a famílies d'infants i joves amb altes capacitats intel·lectuals (2010)
(2010)Guia que pretén orientar les famílies perquè puguin acompanyar els fills amb altes capacitats en el seu desenvolupament personal i col·laborar en la resposta a les seves necessitats socials, emocionals ... -
Problemes de comportament en infants i adolescents a Catalunya: trastorn per dèficit d’atenció i trastorn de conducta, necessitats educatives que generen (2010)
(2010)Síntesi de l’estudi lliurat al Parlament de Catalunya el 30 de març de 2010 -
Guia per a famílies d'infants i joves amb alteracions greus de conducta (2010)
(2010)Document que aporta elements a les famílies per poder entendre i acompanyar els fills que, en algun moment del procés evolutiu, presentin comportaments disruptius. -
El club de lectura (2010)
(2010)Els clubs de lectura (CL) representen una pràctica idònia per fusionar en una mateixa activitat les dues dimensions de les bones pràctiques lectores: la personal, i privada, i la interpersonal i pública. -
Esporgar la biblioteca a l’escola i a l’institut: triar i destriar, processos per a una gestió eficient del fons (2010)
(2010-11)Eina de suport per a les persones responsables de la biblioteca dels centres educatius pel que fa a les diverses actuacions de gestió del fons. -
Què, qui, com de la biblioteca: la posada en marxa de la biblioteca en un centre educatiu (2010)
(2010-12)Eina que vol ser útil als centres educatius quan es plantegen o revisen les tasques a desenvolupar de la biblioteca. L’objectiu del document és visibilitzar, de manera esquemàtica, els diferents punts ... -
Adaptació de la CDU per als CREDA (2011)
(2011-06)Aquest document d’adaptació i actualització de la Classificació Decimal Universal (CDU) per a les Mediateques dels CREDA ha sorgit de la necessitat de compartir, entre tots els professionals dels CREDA ... -
Mobiliari biblioteca escolar (2011)
(2011-12)Document elaborat per un grup de treball compost per especialistes que pretén ser una eina que reculli orientacions i propostes de diferent tipus de mobiliari amb la finalitat que els centres educatius ... -
La lectura en un centre educatiu: saber llegir, llegir per aprendre, gust per llegir: el pla de lectura de centre (2013)
(2013)Document que presenta el marc de referència de les actuacions del Departament d’Ensenyament al voltant de la lectura en els centres educatius, tant les vinculades a l’Impuls de la Lectura com les ...