Now showing items 141-160 of 352

    • Técnicas compositivas para la guitarra flamenca 

      Bosauder, Paul (2016-06)
      Se ha realizado un trabajo de investigación, análisis y composición para la guitarra flamenca con la finalidad de desarrollar un proyecto de guitarra solista. Se han buscado y aplicado estrategias ...
      S'ha realitzat un treball de recerca, anàlisi i composició per a la guitarra flamenca amb la finalitat de desenvolupar un projecte de guitarra solista. S'ha buscat i aplicat estratègies compositives de ...
      An investigation into composition techniques for the flamenco guitar was performed with the objective of composing a series of solo guitar pieces. Composition strategies were developed by analysing works ...
    • Abans del jazz: el saxo en l'òpera francesa del segle XIX 

      Rodríguez Malé, Rosa Maria (2016-06)
      El saxòfon, inventat a mitjans del segle XIX, va ser utilitzat abans en l’òpera que en la música orquestral. En aquest treball s’ha pretès elaborar un llistat amb les òperes en les quals hi intervé ...
      El saxofón, inventado a mediados del siglo XIX, fue utilizado antes en la ópera que en la música orquestal. En este trabajo se ha pretendido elaborar un listado con las óperas en las que interviene el ...
      The saxophone, invented in the mid-nineteenth century, it was used earlier in the opera than in orchestral music. In this work it has tried to develop a list of operas in which the instrument takes part ...
    • A L’OLI: retrat del sistema de gestió de les cobles 

      Soques Berga, Montserrat (2016-06)
      Dins l’àmbit de la música tradicional catalana, les sardanes ocupen una posició rellevant per la seva transcendència històrica i concentració d’activitat. Aquestes s’han caracteritzat per provenir d’una ...
      En el ámbito de la música tradicional catalana, las sardanas ocupan una posición relevante gracias a tu trascendencia histórica y a la concentración de su actividad. Éstas se han caracterizado por su ...
      Around the traditional Catalan music, the “sardanas” are really relevant thanks to their historical transcendence. Their popular, oral and familiar origins are fundamental features. Nowadays, this ...
    • With live electronics?: elaboració d'un projecte sobre la música electroacústica 

      Miguel Guerrero, Daniel (2016-06)
      Aquest treball relata l’experiència d’abordar un projecte innovador sobre la música electroacústica que consta de dos elements: el disseny d’un recital i l’encàrrec d’una obra, d’aquest estil, a partir ...
      Este trabajo relata la experiencia de abordar un proyecto innovador sobre la música electroacústica que consta de dos elementos: el diseño de un recital y el encargo de una obra, de este estilo, a partir ...
      This work recounts the process of approaching an innovative project on live electronic Music. It has two main points: designing and producing a concert and the commission of a live electronics piece. ...
    • Normalització de la tenora: de la teoria a la pràctica: creació d'un espectacle multidisciplinari per a tots els públics 

      Canyelles Armengol, Magí (2016-06)
      La tenora va ser presentada el 1849 com un instrument modern, i al llarg del segle XX va patir un procés de folklorització que li ha comportat una progressiva restricció funcional i una valoració limitada ...
      La tenora fue presentada en 1849 como un instrumento moderno, y a lo largo del siglo XX sufrió un proceso de folklorización que le ha supuesto una progresiva restricción funcional y una valoración ...
      The tenora was presented in 1849 as a modern instrument, and throughout the twentieth century suffered a folklorisation process that has led to a gradual functional restriction and an assessment limited ...
    • Música y arquitectura: una aproximación a la relación entre ambas disciplinas 

      Ferrer Fornes, Ana (2016-06)
      Este trabajo pretende explorar la relación entre música y arquitectura basándose en el estudio de cuatro obras musicales de la segunda mitad del siglo XX vinculadas a un proyecto arquitectónico concreto. ...
      Aquest treball pretén explorar la relació entre música i arquitectura basant-se en l’estudi de Quatre obres musicals de la segona meitat del segle XX vinculades a un projecte arquitectònic concret. Els ...
      This paper pretends to explore the relationship between music and architecture studying four musical works of the second half of the twentieth century that are linked to a specific architectural project. ...
    • Quina canya!: recerca sobre el raspat de canyes pel tible 

      Martínez Martínez, Antoni (2016-06)
      El treball tracta el raspat de canyes de tible i tenora. L'objectiu és crear unes pautes bàsiques per tal d'assolir un estat òptim de la canya a l'hora de tocar. Mitjançant la recerca bibliogràfica en ...
      El treball tracta el raspat de canyes de tible i tenora. L'objectiu és crear unes pautes bàsiques per tal d'assolir un estat òptim de la canya a l'hora de tocar. Mitjançant la recerca bibliogràfica en ...
      The work is about scrap of tible and tenor reeds. The aim is to create some basic guidelines to achieve an optimal state of the reed when played. Through literature search in the double reed instruments, ...
    • Prescindir de lo imprescindible: el protocolo proyecta, comunica y resuelve 

      Lavilla Boos, Beatriz (2016-06)
      Las instituciones públicas y privadas, a través de la organización de actos o eventos, pueden conseguir comunicar y consolidar una imagen positiva, gracias a la utilización de ciertas normas y códigos ...
      Les institucions públiques i privades, a través de l'organització d’actes o esdeveniments, poden arribar a aconseguir comunicar i consolidar una imatge positiva, gràcies a la utilització de certes normes ...
      Both, public and private institutions are able to communicate and consolidate a positive image by following certain rules and codes of behavior in their organization of functions or events. This intangible ...
    • La música per a orgue de Charles Tournemire: influència en els seus deixebles 

      Riuró Bofill, Pau (2016-06)
      Charles Tournemire és un dels grans compositors de música per a orgue del segle XX. Aquest treball presenta les principals característiques del seu estil compositiu. També estudia l'estil de dos dels ...
      Charles Tournemire es uno de los grandes compositores de música para órgano del siglo XX. Este trabajo presenta las principales características de su estilo compositivo. También estudia el estilo de dos ...
      Charles Tournemire is one of the great composers of organ music in the XX century. This paper presents the main features of his style. It also deals with the style of two of Tournemire's pupils, Josep ...
    • Espontaneïtats conflictives que esdevenen tradicions: una aproximació a la normativa de la festa en el cas de Santa Tecla de Tarragona 

      Serrano Plana, Roser (2016-06)
      La festa és diversió i conflicte a la vegada. Des de la seva reinvenció a Catalunya entorn dels anys vuitanta del segle passat, se l’ha volgut emmarcar en uns límits establerts, i el seu estat de la ...
      La fiesta es, a la vez, diversión y conflicto. Desde su reinvención en Cataluña alrededor de los años ochenta del siglo pasado, se la ha querido enmarcar dentro de unos límites establecidos y su estado ...
      Town celebrations usually mean both fun and conflict at the same time. Since its revival in Catalonia in the eighties of the past century, it has been tried to put them in a specific framework, and its ...
    • Los estudios para piano de Isaac Albeniz: un paso más hacia Iberia 

      González Bueno, Daniel (2016-06)
      Aquest treball de fi de grau presenta els Set estudis en els tons naturals majors per a piano d’Isaac Albéniz, unas peces no massa difoses que s’emmarquen en la seva primera etapa compositiva. L’objectiu ...
      Este trabajo de fin de grado presenta los Siete estudios en los tonos naturales mayores para piano de Isaac Albéniz, unas piezas no demasiado difundidas que se enmarcan en su primera etapa compositiva. ...
      This final project presents the Seven studies in the natural major keys for piano by Isaac Albéniz, not too widespread pieces the composer wrote in his first compositive period. The purpose is to analyze ...
    • Bix Beiderbecke: una carrera curta i un llegat immens per al jazz 

      Ibáñez Brasó, Martí (2016-06)
      Aquest treball conté transcripcions dels solos més destacats de Bix Beiderbecke i exemples de les seves innovacions i la influència en altres músics. En tan sols set anys de gravacions (1924-1930), Bix ...
      Este trabajo contiene transcripciones de los solos más destacados de Bix Beiderbecke y ejemplos de sus innovaciones y la influencia en otros músicos. En tan sólo siete años de grabaciones (1924-1930), ...
      This work contains transcriptions of solos by Bix Beiderbecke and most outstanding examples of their innovations and influence on other musicians. In just seven years of recordings (1924-1930), Bix ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 49 (juny 2016) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2016-06)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article ("Betly, ossia La capanna svizzera": de Goethe a Donizetti / Susana Egea i Daniela de Marchi), La música té la paraula, ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 48 (maig 2016) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2016-05)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (Reflexions des de la butaca: una aproximació a la reforma del concert clàssic / Gerard Ramos Pardo), La música té la ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 47 (abril 2016) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2016-04)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (Messiaen, Dutilleux i Boulez: el segell francès del piano contemporani / Laura Farré Rozada), La música té la paraula, ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 46 (març 2016) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2016-03)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (Metáforas epistémicas: Umberto Eco y la música / Rubén López Cano), La música té la paraula, L'entrevista (a Elisa Vázquez ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 45 (febrer 2016) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2016-02)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (Què se sent quan s’és una cabra? Enregistraments binaurals en animals: ens posem a la pell, als ulls i les orelles d'una ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 44 (gener 2016) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2016-01)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (Arpa i literatura: l'arpa com a mitjà d'expressió / Olga Benito Ramírez), La música té la paraula, L'entrevista (a Quartet ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 43 (desembre 2015) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2015-12)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (La música d'un temps perdut: Joaquim Homs (1906-2003) / Àlex Garrobé), La música té la paraula i L'entrevista (a Adrian Blanco).
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 42 (novembre 2015) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2015-11)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (IFMuC, un nou web: un portal al servei del patrimoni musical de Catalunya / Josep Maria Gregori i Cifré), La música té ...