Now showing items 161-180 of 364

    • Un recital inclusiu: un concert amb persones especials 

      Cuatrecasas Estévez, Maria (2019-06)
      L’objectiu principal i la base d’aquest projecte ha estat organitzar un concert inclusiu, en el qual han participat músics de l’ESMUC i un grup de músics del Centre Ocupacional Bogatell. En el treball ...
      El objetivo principal y la base de este proyecto ha sido organizar un concierto inclusivo, en el que han participado músicos de la ESMUC y un grupo de músicos del Centre Ocupacional Bogatell. En el ...
      The main goal and foundation of this project was to organize an inclusive concert, in which musicians from ESMUC and participants from the Centre Ocupacional Bogatell took part. In this project, I ...
    • L'oblit de William Sterndale Bennett 

      Conejo González, Maria Victòria (2019-06)
      William Sterndale Bennett (1816–1875) fou un músic, compositor, director d’orquestra, pianista i pedagog anglès de la primera meitat del segle XIX. Aquest Treball de Fi de Grau pretén oferir una aproximació ...
      William Sterndale Bennett (1816–1875) fue un músico, compositor, director de orquesta, pianista y pedagogo inglés de la primera mitad del siglo XIX. Este Trabajo de Fin de Grado pretende ofrecer una ...
      William Sterndale Bennett (1816–1875) was an English musician, composer, conductor, pianist, and pedagogue of the first half of the 19th century. This Final Degree Project aims to provide an introduction ...
    • Habitar-se durant la fertilitat: procés creatiu al voltant del cicle menstrual 

      Arias i Gasch, Sònia (2019-06)
      "Habitar-se durant la fertilitat. Procés creatiu al voltant del cicle menstrual" és un treball de recerca artística introspectiva en el qual s'explica el procés de creació de l'obra "El ser des del cicle ...
      "Habitar-se durant la fertilitat. Procés creatiu al voltant del cicle menstrual" es un trabajo de búsqueda artística introspectiva en el que se explica el proceso creativo de la obra "El ser des del ...
      "Habitar-se durant la fertilitat. Procés creatiu al voltant del cicle menstrual" is a work of introspective artistic research in which the creative process of the work "El ser des del cicle menstrual" ...
    • El Canto del Búho: música como dispositivo del poder 

      Andrés Ruano, Celia de (2019-06)
      El present treball proposa indagar en l'estudi de la música com un fenomen significatiu. Pretén centrar-se a entendre-la com un discurs que genera la realitat social del context en el qual es desenvolupa. ...
      El presente trabajo propone indagar en el estudio de la música como un fenómeno significativo. Pretende centrarse en entenderla como un discurso que genera la realidad social del contexto en el que se ...
      The present work proposes to inquire into the study of music as a significant phenomenon. It aims to focus on understanding it as a discourse that generates the social reality of the context in which ...
    • Tecnologies de so immersiu: una aplicació a la creació d'un viatge personal en tren 

      Abadal Casino, Arnau (2019-06)
      Les múltiples tecnologies de so immersiu que tenim avui en dia permeten la creació d'espais sonors imaginaris que s'allunyen de la realitat. A causa de les seves característiques tècniques, no són ...
      Las múltiples tecnologías de sonido inmersivo que tenemos a día de hoy permiten la creación de espacios sonoros imaginarios que se alejan de la realidad. Debido a que sus características técnicas no son ...
      The multiple immersive sound technologies that we have today allow us to create imaginary sound spaces that move away from reality. Because their characteristics are not routinely employed, we are more ...
    • L'acord místic: una aproximació estilística al llenguatge d'Skriabin 

      Buch Torrents, Eudald (2019-06)
      L’objectiu d’aquest treball és definir l’estil del compositor Aleksandr Skriabin (1871-1915) a partir d’una anàlisi comparativa, discernint els trets diferencials que fan tan reconeixible la seva música. ...
      El objetivo de este trabajo es definir el estilo del compositor Aleksandr Skriabin (1871-1915) a partir de un análisis comparativo, discerniendo las particularidades que hacen su música tan reconocible. ...
      The aim of this paper is to define the style of the composer Alexander Scriabin (1871–1915) through a comparative analysis, highlighting the distinctive features that make his music so recognizable. At ...
    • De l'Ésser Suprem a l'Alegria: música, himnes i secularització en època revolucionària 

      Solés Carbó, Lluc (2019-06)
      Aquesta recerca gira al voltant de la identificació del paper que va jugar la música en la construcció de sentit estètic durant la dècada revolucionària francesa (1789-1799). L'atenció va dirigida a ...
      Esta investigación se centra en el papel que desempeñó la música en la construcción del sentido estético durante la década revolucionaria francesa (1789-1799). La atención se dirige a obras y escritos ...
      This research examines the role music played in shaping aesthetic understanding during the French revolutionary decade (1789–1799). Attention is devoted to musical works and texts considered especially ...
    • Veus andrògines? La performance musical com a creadora d'identitats de gènere en els contratenors actuals 

      Planas Pla, Ferran (2019-06)
      Aquest treball té la intenció d'explorar el concepte de performance musical, entesa des d'un punt de vista el més ampli possible, com a creadora d'identitats de gènere. El centre d'aquest treball és un ...
      Este trabajo tiene la intención de explorar el concepto de performance musical, entendido desde un punto de vista lo más amplio posible, como creadora de identidades de género. El centro de este trabajo ...
      In this undergraduate dissertation, I want to explore the concept of musical performance in its widest sense as a creator of gender identities. The core of this dissertation is a case study of four ...
    • Amors, peregrines i ronya: estudi d'un cançoner d'Olesa de Montserrat 

      Planagumà Clarà, Laura (2019-06)
      Aquest TFG està dedicat a l’estudi d’un cançoner manuscrit (FBB. Manuscrit. 12) localitzat a l’Arxiu Parroquial d’Olesa de Montserrat, amb l’objectiu de contextualitzar-lo històricament i de localitzar ...
      Este TFG está dedicado al estudio de un cancionero manuscrito (FBB. Manuscrit. 12) localizado en el Archivo Parroquial de Olesa de Montserrat, con el objetivo de contextualizarlo históricamente y localizar ...
      This TFG studies a manuscript songbook (FBB. Manuscrit. 12) located in the Parish Archive of Olesa de Montserrat, with the aim of contextualizing it historically and locating melodies of the indicated ...
    • Performances subterrànies: relacions socio-corporals en les situacions diàries de performance musical del metro de Barcelona 

      García-Albea Sánchez-Casas, Clàudia (2019-06)
      Aquest treball és un recorregut observacional, experimental i analític pel fenomen dels i les músics del metro de Barcelona. Hem situat la investigació en el marc de la pràctica urbana i ens hem centrat ...
      Este trabajo es un recorrido observacional, experimental y analítico por el fenómeno de las y los músicos del metro de Barcelona. Hemos situado la investigación en el marco de la práctica urbana y nos ...
      This paper is an observational, experimental, and analytic journey through the phenomenon of Barcelona’s subway musicians. The research takes place within the framework of urban practice, focusing on ...
    • A L’OLI: retrat del sistema de gestió de les cobles 

      Soques Berga, Montserrat (2016-06)
      Dins l’àmbit de la música tradicional catalana, les sardanes ocupen una posició rellevant per la seva transcendència històrica i concentració d’activitat. Aquestes s’han caracteritzat per provenir d’un ...
      En el ámbito de la música tradicional catalana, las sardanas ocupan una posición relevante gracias a su trascendencia histórica y a la concentración de su actividad. Estas se han caracterizado por su ...
      In traditional Catalan music, the “sardanas” are really relevant thanks to their historical transcendence. Their popular, oral, and familiar origins are fundamental features. Nowadays, this practice ...
    • Escoltar els espais, viure els llocs 

      Sardà Esporrín, Anna (2016-06)
      Aquest treball és un recull de les principals teories i conceptes en l’àmbit dels sound studies i dels estudis socials sobre la ciutat i els seus espais. Amb l’objectiu d’identificar el diàleg que ...
      Este trabajo recoge las principales teorías y conceptos en el ámbito de los sound studies y de los estudios sociales sobre la ciudad y sus espacios. Con el objetivo de identificar el diálogo que se ...
      This paper covers the main theories and concepts in the field of sound studies and social studies when focusing on cities and their spaces. In order to identify the dialogue between social spaces and ...
    • Quina canya!: recerca sobre el raspat de canyes pel tible 

      Martínez Martínez, Antoni (2016-06)
      El treball tracta el raspat de canyes de tible i tenora. L'objectiu és crear unes pautes bàsiques per tal d'assolir un estat òptim de la canya a l'hora de tocar. Mitjançant la recerca bibliogràfica en ...
      El trabajo trata el raspado de cañas de tible y tenora. El objetivo es crear unas pautas básicas para conseguir un estado óptimo de la caña a la hora de tocar. Mediante la búsqueda bibliográfica en los ...
      The work is about the scraping of tible and tenora reeds. The aim is to create some basic guidelines to achieve an optimal state of the reed when played. Through literature search on double-reed ...
    • Tot el camp, és un clam: acostament etnogràfic al clam dels pagesos de la Vall de Ribes 

      Mutgé Pi, Laura (2016-09)
      L’eix gravitatori d’aquest projecte és el clam, el codi que usen els vaquers per a comunicar-se amb el seu bestiar. L’objectiu és fer una recopilació de tot allò que envolta aquest fenomen sonor, una ...
      El eje gravitatorio de este proyecto es el código que usan los vaqueros para comunicarse sonoramente con su ganado. El objetivo es hacer una recopilación de todo lo que rodea a este fenómeno sonoro, una ...
      The point of this project is the code used by cowherds to communicate audibly with their livestock. The aim is to make a compilation of everything that surrounds this sound phenomenon, an information ...
    • Prescindir de lo imprescindible: el protocolo proyecta, comunica y resuelve 

      Lavilla Boos, Beatriz (2016-06)
      Les institucions públiques i privades, a través de l'organització d’actes o esdeveniments, poden arribar a aconseguir comunicar i consolidar una imatge positiva gràcies a la utilització de certes normes ...
      Las instituciones públicas y privadas, a través de la organización de actos o eventos, pueden conseguir comunicar y consolidar una imagen positiva gracias a la utilización de ciertas normas y códigos ...
      Both public and private institutions are able to communicate and consolidate a positive image by following certain rules and codes of conduct in the organization of events or functions. This intangible ...
    • Optimització del temps en l'estudi de l'instrument 

      Casanovas Marcet, Marc (2016-06)
      Aquest treball pretén ser una ajuda per a les persones que volen millorar la seva excel·lència en l’estudi de l’instrument d’una manera científica, entenent l’aprenentatge com a desestabilitzador del ...
      Este trabajo pretende ser una ayuda para las personas que quieren mejorar su excelencia en el estudio del instrumento, de manera científica, entendiendo el aprendizaje como desestabilizador del sistema, ...
      This work aims to serve as a guide for those who want to improve their performance in the study of the instrument, in a scientifically grounded way, through an understanding of learning as a destabilization ...
    • With live electronics?: elaboració d'un projecte sobre la música electroacústica 

      Miguel Guerrero, Daniel (2016-06)
      Aquest treball relata l’experiència d’abordar un projecte innovador sobre la música electroacústica que consta de dos elements: el disseny d’un recital i l’encàrrec d’una obra, d’aquest estil, a partir ...
      Este trabajo relata la experiencia de abordar un proyecto innovador sobre la música electroacústica que consta de dos elementos: el diseño de un recital y el encargo de una obra, de este tipo, a partir ...
      This work recounts the process of approaching an innovative project on electroacoustic music. It has two main components: designing and producing a concert and the commission of a piece in this style. ...
    • Normalització de la tenora: de la teoria a la pràctica: creació d'un espectacle multidisciplinari per a tots els públics 

      Canyelles Armengol, Magí (2016-06)
      La tenora va ser presentada el 1849 com un instrument modern, i al llarg del segle XX va patir un procés de folklorització que li ha comportat una progressiva restricció funcional i una valoració limitada ...
      La tenora fue presentada en 1849 como un instrumento moderno, y a lo largo del siglo XX sufrió un proceso de folklorización que le ha supuesto una progresiva restricción funcional y una valoración ...
      The tenora was presented in 1849 as a modern instrument, and throughout the twentieth century it suffered a folklorisation process that has led to a gradual functional restriction and an assessment ...
    • Los estudios para piano de Isaac Albeniz: un paso más hacia Iberia 

      González Bueno, Daniel (2016-06)
      Aquest treball de fi de grau presenta els set estudis en els tons naturals majors per a piano d’Isaac Albéniz, unes peces no massa difoses que s’emmarquen en la seva primera etapa compositiva. L’objectiu ...
      Este trabajo de fin de grado presenta los siete estudios en los tonos naturales mayores para piano de Isaac Albéniz, unas piezas no demasiado difundidas que se enmarcan en su primera etapa compositiva. ...
      This final project presents the seven studies in the natural major keys for piano by Isaac Albéniz, pieces not too widely known that the composer wrote during his early compositional period. The purpose ...
    • La música per a orgue de Charles Tournemire: influència en els seus deixebles 

      Riuró Bofill, Pau (2016-06)
      Charles Tournemire és un dels grans compositors de música per a orgue del segle XX. Aquest treball presenta les principals característiques del seu estil compositiu. També estudia l'estil de dos dels ...
      Charles Tournemire es uno de los grandes compositores de música para órgano del siglo XX. Este trabajo presenta las principales características de su estilo compositivo. También estudia el estilo de dos ...
      Charles Tournemire is one of the great composers of organ music in the 20th century. This paper presents the main features of his style. It also deals with the style of two of Tournemire's pupils, Josep ...