Com és una escola on tothom sent que hi pertany? [audiovisual] (2021)
Alternative title
What does a school look like when belonging works? [audiovisual] (2021)
Document Type
Video
Abstract
El sentiment de pertinença té una relació decisiva amb l’èxit educatiu. En aquest webinar, Kathryn Riley comparteix la importància del diàleg i la veu de tothom en la creació de contextos d’aprenentatge altament inclusius. La reflexió compartida és la base de la construcció dels valors que com a societat defensem. En aquest sentit, allò que no anomenem, no existeix.
Kathryn Riley és experta internacional en pertinença en l’àmbit educatiu, i en aquesta ocasió l'acompanya la sociòloga xilena Manuela Mendoza, amb qui treballa estretament.
Kathryn Riley i Manuela Mendoza proposen un webinar molt participatiu al voltant dels reptes actuals que tenen les escoles i els docents per crear les condicions per a un sentiment de pertinença. Aquest webinar, "Com és una escola on tothom sent que hi pertany?", s'adreça als docents en general.
Podrem entendre millor la importància i el valor de la pertinença en relació a l’èxit educatiu de tots els aprenents i ens inspirarà en la creació de les condicions que promouen el sentiment de pertinença i l’agència de tota la comunitat educativa. I, un cop hem iniciat la conversa sobre pertinença, aquesta paraula i el seu significat, importància i valor ja no quedaran ocults a la mirada en el disseny de contextos d'aprenentatge, en la conversa i en la presa de decisions que orienten una escola on tothom sent que hi pertany.
Citation
Com és una escola on tothom sent que hi pertany? [audiovisual]. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2021.
Author
Departament d'Educació
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Educació
Publication date
2021-05-05Extension
2 enregistraments de vídeo
Subject (LEMAC)
Educació inclusiva
This item appears in the following Collection(s)
Related Items
Displaying related items by Title, Author or Subject.
-
Saló de l'ensenyament 2019: jornada formativa (2019)
Consell Interuniversitari de Catalunya. Oficina d'Accés a la Universitat; Departament d'Educació; Departament d'Educació. Direcció General d'Innovació, Recerca i Cultura Digital; Departament d'Educació. Servei d'Èxit Educatiu i Noves Oportunitats; Departament d'Educació. Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat; Institut Obert de Catalunya (2019-03)Recull de les presentacions del Saló de l'ensenyament elaborades per a la jornada formativa anual. -
Mesures i suports universals en el centre educatiu: orientacions per als centres en la planificació de mesures i suports universals (2023)
Departament d'Educació. Direcció General d'Educació Inclusiva; Departament d'Educació. Direcció General d'Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües (2023) -
Saló de l'ensenyament 2017: jornada formativa (2017)
Consell Interuniversitari de Catalunya. Oficina d'Accés a la Universitat; Departament d'Ensenyament; Departament d'Ensenyament. Direcció General d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat; Departament d'Ensenyament. Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial; Departament d'Ensenyament. Servei d’Ordenació Curricular d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat; Departament d'Ensenyament. Servei d'Orientació i Serveis Educatius (2017)Recull de les presentacions del Saló de l'ensenyament elaborades per a la jornada formativa anual.