PISA 2018: síntesi de resultats (2020)
Document Type
Monograph
Abstract
El número 45 dels Quaderns d'avaluació està dedicat als resultats de PISA 2018.
Els resultats de PISA 2018 es van fer públics el dia 3 de desembre de 2019. El dia 15 de novembre, però, al portal de PISA de l’OCDE hi va aparèixer una nota en què s’informava de l’ajornament dels resultats de comprensió lectora d’Espanya i de les comunitats autònomes per problemes tècnics detectats. Per aquest motiu, en aquest número dels Quaderns d’avaluació es resumeix l’apartat teòric de la competència en comprensió lectora i només es publiquen els resultats obtinguts en la competència científica i la competència matemàtica, que són els dominis secundaris de l'avaluació.
El número conté gràfics amb els resultats globals en competència científica i matemàtica de Catalunya, països de l'OCDE i les comunitats autònomes d'Espanya. S'inclouen també les puntuacions mitjanes de l'OCDE i la UE. S'analitzen els percentatges d'alumnat situat en el nivell més baix d'assoliment de les competències (l'indicador europeu 2020 recomana que no superi el 15%) i es tenen en compte dues variables associades al rendiment: el gènere i la repetició de curs.
ISSN
2014-797X
Citation
PISA 2018: síntesi de resultats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2020.
Language
Català
Publisher
Departament d'Educació
Publication date
2020-01Extension
44
Collection
Quaderns d'avaluació. CSASE; 45
Subject (LEMAC)
Avaluació educativa
Keywords
Programme for International Student Assessment (PISA)
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
PISA 2018: síntesi de resultats de comprensió lectora (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-12)Els resultats de PISA 2018 es van fer públics el dia 3 de desembre de 2019. El dia 15 de novembre, però, al portal de PISA de l’OCDE, hi va aparèixer una nota en què s’informava de l’ajornament de la ... -
PISA 2015: síntesi de resultats (2017)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2017-01)El número 36 de la col·lecció 'Quaderns d'avaluació' està dedicat íntegrament als resultats obtinguts per l'alumnat de 15 anys en el PISA 2015. En aquest any, el domini principal de l'avaluació ha estat ... -
PIRLS 2016 i TIMSS 2015: síntesi de resultats (2018)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2018-01)En el número 39 de la col·lecció ‘Quaderns d’avaluació’ es reuneixen dos articles que són la síntesi de resultats de dues avaluacions internacionals, promogudes per la IEA: PIRLS 2016 i TIMSS 2015. La ...