Estudi sociolingüístic de l’alumnat de sisè d’educació primària a Catalunya 2022 (2023)
Author
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Publication date
2023-10Abstract
Aquest informe presenta els resultats de la primera onada d’un qüestionari aplicat a una mostra d’alumnat que va participar en l’avaluació de sisè de primària del curs 2021-2022. La finalitat de l’enquesta és la recollida d’informació per conèixer i analitzar l’evolució del perfil sociolingüístic de l’alumnat.
Les preguntes d'aquest qüestionari provenen d'una adaptació del de quart d’ESO, com pot ser la reducció del nombre de preguntes i l'adequació d'aquestes al nivell de l'alumnat. Els aspectes que s’hi tracten són, doncs, les dades sociolingüístiques familiars, els usos lingüístics en el context escolar, les activitats fora del centre i els usos lingüístics generals.
Les interpretacions derivades de l’anàlisi d’aquestes dades pretenen ser útils per a la millora de la pràctica pedagògica en els centres i, alhora, proporcionar als responsables de les polítiques educatives informació útil per a la presa de decisions sobre el conjunt del sistema educatiu.
Document Type
Book
Language
Catalan
Keywords
Ús lingüístic
Educació primària - Condicions socials - Enquestes
Extension
80 p.
Publisher
Departament d'Educació
Collection
Informes d'avaluació. CSASE;35
Citation
Estudi sociolingüístic de l’alumnat de sisè d’educació primària a Catalunya 2022. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2023.