Estudi sociolingüístic de l’alumnat de sisè d’educació primària a Catalunya 2022 (2023)
Tipus de document
Llibre
Resum
Aquest informe presenta els resultats de la primera onada d’un qüestionari aplicat a una mostra d’alumnat que va participar en l’avaluació de sisè de primària del curs 2021-2022. La finalitat de l’enquesta és la recollida d’informació per conèixer i analitzar l’evolució del perfil sociolingüístic de l’alumnat.
Les preguntes d'aquest qüestionari provenen d'una adaptació del de quart d’ESO, com pot ser la reducció del nombre de preguntes i l'adequació d'aquestes al nivell de l'alumnat. Els aspectes que s’hi tracten són, doncs, les dades sociolingüístiques familiars, els usos lingüístics en el context escolar, les activitats fora del centre i els usos lingüístics generals.
Les interpretacions derivades de l’anàlisi d’aquestes dades pretenen ser útils per a la millora de la pràctica pedagògica en els centres i, alhora, proporcionar als responsables de les polítiques educatives informació útil per a la presa de decisions sobre el conjunt del sistema educatiu.
Citació
Estudi sociolingüístic de l’alumnat de sisè d’educació primària a Catalunya 2022. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2023.
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Educació
Data de publicació
2023-10Extensió
80 p.
Col·lecció
Informes d'avaluació. CSASE;35
Matèries (LEMAC)
Ús lingüístic
Educació primària - Condicions socials - Enquestes
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol, Autor/a o Matèria.
-
Els resultats en l’expressió oral en una llengua estan relacionats amb els de les altres llengües? (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-11) -
Més hores d’estudi, millors resultats en les proves? (2022)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2022-04) -
L'avaluació de la formació professional reglada 2008-2009 (2008)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2008-01)El número 10 dels Quaderns d'avaluació presenta els objectius i les línes mestres de l'avaluació de la formació professional reglada, prevista per al 2008 i el 2009. És una avaluació sistèmica que ha ...