• English
    • català
    • Castellano
  • Castellano 
    • English
    • català
    • Castellano
  • Login
Ver ítem 
  •   Principal
  • Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
  • Quaderns d'avaluació. CSASE
  • Ver ítem
  •   Principal
  • Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
  • Quaderns d'avaluació. CSASE
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18 (2012)

Ver/Abrir
La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18 (2012) (2.273Mb)
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Fecha de publicación
2012-01
URI http://hdl.handle.net/20.500.12694/400
Resumen
El número 21 dels Quaderns d'avaluació conté dos blocs, amb quatre articles. En el primer bloc s'analitza en profunditat, mitjançant l'obtenció de coeficients de correlació, la similitud entre els resultats de l'alumnat obtinguts en les diferents competències avaluades a la prova de sisè d'educació primària del 2011. "La prova de sisè d'educació primària del 2011. Què passa amb les llengües?", demostra que el domini de la llengua catalana i castellana que manifesta l'alumnat està fortament vinculat, de manera que es pot afirmar que el sistema educatiu català garanteix un aprenentatge equiparable de les dues llengües oficials. El segon article, "PISA 2009: incidència de la llengua familiar i la resiliència", estudia si la llengua té un paper important com a factor associat al rendiment de l'alumnat. L'article mostra que la llengua parlada habitualment a casa només té incidència en el resultat de l'alumnat quan es barreja amb el seu nivell socioeconòmic i cultural familiar. Els altres dos articles del número estan dedicats al projecte Filosofia 3/18, que fa vint-i-cinc anys que està en marxa i en el qual hi ha uns set-cents docents implicats actualment. El primer article, signat per Irene de Puig, explica en què consisteix el projecte, promogut pel GrupIREF i pensat per desenvolupar les habilitats cognitives dels estudiants. El segon, signat per Francesc Martínez-Olmo, director de recerca de l'ICE de la UB, ofereix les dades més significaties de l'avaluació del projecte, que s'ha dut a terme al llarg de l'any 2011.
Tipo de documento
Libro
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Catalán
Palabras clave
Avaluació educativa - Catalunya
Llenguatge i llengües - Ensenyament - Catalunya
Extensión
54
Publicado por
Departament d'Ensenyament
Colección
Quaderns d'avaluació. CSASE;21
Citación
La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Servei de Comunicació i Publicacions, 2012.
Mostrar el registro completo del ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

  • Quaderns d'avaluació. CSASE [54]
 


GCEDU
 
Contacto | Aviso legal | Política de cookies | Sobre el repositorio | Accesibilidad
Con la colaboración de
CSUC
 

 

Listar

Todo el repositorioPor ámbitos & coleccionesPor fecha de publicaciónPor autor/aPor títuloPor materiaEsta colecciónPor fecha de publicaciónPor autor/aPor títuloPor materia

Mi cuenta

AccederRegistro


GCEDU
 
Contacto | Aviso legal | Política de cookies | Sobre el repositorio | Accesibilidad
Con la colaboración de
CSUC