La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18 (2012)
Document Type
Book
Abstract
El número 21 dels Quaderns d'avaluació conté dos blocs, amb quatre articles. En el primer bloc s'analitza en profunditat, mitjançant l'obtenció de coeficients de correlació, la similitud entre els resultats de l'alumnat obtinguts en les diferents competències avaluades a la prova de sisè d'educació primària del 2011. "La prova de sisè d'educació primària del 2011. Què passa amb les llengües?", demostra que el domini de la llengua catalana i castellana que manifesta l'alumnat està fortament vinculat, de manera que es pot afirmar que el sistema educatiu català garanteix un aprenentatge equiparable de les dues llengües oficials.
El segon article, "PISA 2009: incidència de la llengua familiar i la resiliència", estudia si la llengua té un paper important com a factor associat al rendiment de l'alumnat. L'article mostra que la llengua parlada habitualment a casa només té incidència en el resultat de l'alumnat quan es barreja amb el seu nivell socioeconòmic i cultural familiar.
Els altres dos articles del número estan dedicats al projecte Filosofia 3/18, que fa vint-i-cinc anys que està en marxa i en el qual hi ha uns set-cents docents implicats actualment. El primer article, signat per Irene de Puig, explica en què consisteix el projecte, promogut pel GrupIREF i pensat per desenvolupar les habilitats cognitives dels estudiants. El segon, signat per Francesc Martínez-Olmo, director de recerca de l'ICE de la UB, ofereix les dades més significaties de l'avaluació del projecte, que s'ha dut a terme al llarg de l'any 2011.
Citation
La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Servei de Comunicació i Publicacions, 2012.
Documents
Author
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2012-01Extension
54
Collection
Quaderns d'avaluació. CSASE;21
Subject (LEMAC)
Avaluació educativa - Catalunya
Llenguatge i llengües - Ensenyament - Catalunya
This item appears in the following Collection(s)
Related Items
Displaying related items by Title, Author or Subject.
-
Quin model de funció directiva tenen els centres d'educació secundària a Catalunya? (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-12) -
Sistema d'indicadors d'ensenyament de Catalunya, núm. 7
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2002-11)Aquest informe és una actualització dels que el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu ha publicat en els darrers anys, i ofereix, a més de les dades de Catalunya, comparacions internacionals ... -
Avaluació diagnòstica de primària: materials per aplicar la prova (2019)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2019)