• English
    • català
    • Castellà
  • català 
    • English
    • català
    • Castellà
  • Connexió
Visualitza element 
  •   Inici
  • Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
  • Quaderns d'avaluació. CSASE
  • Visualitza element
  •   Inici
  • Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
  • Quaderns d'avaluació. CSASE
  • Visualitza element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18 (2012)

Visualitza/Obre
La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18 (2012) (2.273Mb)
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Data de publicació
2012-01
URI http://hdl.handle.net/20.500.12694/400
Resum
El número 21 dels Quaderns d'avaluació conté dos blocs, amb quatre articles. En el primer bloc s'analitza en profunditat, mitjançant l'obtenció de coeficients de correlació, la similitud entre els resultats de l'alumnat obtinguts en les diferents competències avaluades a la prova de sisè d'educació primària del 2011. "La prova de sisè d'educació primària del 2011. Què passa amb les llengües?", demostra que el domini de la llengua catalana i castellana que manifesta l'alumnat està fortament vinculat, de manera que es pot afirmar que el sistema educatiu català garanteix un aprenentatge equiparable de les dues llengües oficials. El segon article, "PISA 2009: incidència de la llengua familiar i la resiliència", estudia si la llengua té un paper important com a factor associat al rendiment de l'alumnat. L'article mostra que la llengua parlada habitualment a casa només té incidència en el resultat de l'alumnat quan es barreja amb el seu nivell socioeconòmic i cultural familiar. Els altres dos articles del número estan dedicats al projecte Filosofia 3/18, que fa vint-i-cinc anys que està en marxa i en el qual hi ha uns set-cents docents implicats actualment. El primer article, signat per Irene de Puig, explica en què consisteix el projecte, promogut pel GrupIREF i pensat per desenvolupar les habilitats cognitives dels estudiants. El segon, signat per Francesc Martínez-Olmo, director de recerca de l'ICE de la UB, ofereix les dades més significaties de l'avaluació del projecte, que s'ha dut a terme al llarg de l'any 2011.
Tipus de document
Llibre
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Avaluació educativa - Catalunya
Llenguatge i llengües - Ensenyament - Catalunya
Extensió
54
Publicat per
Departament d'Ensenyament
Col·lecció
Quaderns d'avaluació. CSASE;21
Citació
La llengua i resultats escolars. El projecte Filosofia 3/18. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Servei de Comunicació i Publicacions, 2012.
Mostra el registre complet de l'element

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

  • Quaderns d'avaluació. CSASE [54]
 


GCEDU
 
Contacte | Avís legal | Política de cookies | Sobre el repositori | Accessibilitat
Amb la col·laboració del
CSUC
 

 

Visualitza

Tot el repositoriPer àmbits i col·leccionsPer data de publicacióPer autor/aPer títolPer matèriaAquesta col·leccióPer data de publicacióPer autor/aPer títolPer matèria

El meu compte

EntraRegistre


GCEDU
 
Contacte | Avís legal | Política de cookies | Sobre el repositori | Accessibilitat
Amb la col·laboració del
CSUC