Mostra el registre parcial de l'element
TALIS 2018: síntesi de resultats (2022)
dc.contributor.author | Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu | |
dc.date.accessioned | 2022-07-13T11:39:28Z | |
dc.date.available | 2022-07-13T11:39:28Z | |
dc.date.issued | 2022-07 | |
dc.identifier.citation | TALIS 2018: síntesi de resultats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2022. | ca |
dc.identifier.issn | 2014-797X | ca |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12694/3268 | |
dc.description.abstract | Quadern basat en els resultats obtinguts per l’estudi internacional TALIS aplicat el 2018, té com a objectiu conèixer i comparar l'entorn, el clima d'aprenentatge dels centres educatius i les condicions de treball del professorat i dels directors de l’educació dels territoris participants, així com examinar i descriure com es desenvolupa, es reconeix, es valora i es recompensa la tasca docent i la de la direcció escolar. Els aspectes més rellevants que s’hi analitzen són la capacitat d’innovació, el lideratge pel canvi, la capacitat per impulsar els projectes educatius col·laboratius, els treballs en xarxa. les oportunitats de formació i de mobilitat local i internacional, les condicions laborals i els sistemes d’avaluació de la tasca docent. TALIS 2018 aporta dades que confirmen que la satisfacció laboral té un impacte positiu en els docents, el clima escolar i els aprenents. Fa èmfasi en el rol de la formació, sempre des de la perspectiva de l’aprenentatge al llarg de la vida com a eina fonamental perquè el professorat sigui capaç d’adaptar-se amb flexibilitat als canvis que requereix la seva professió en la societat actual. L’estudi constata que disposar de bons plans de formació del professorat aporta valor afegit als sistemes educatius. Finalment, fa evident que l’avaluació de la pràctica educativa és un instrument valuosíssim per millorar l’efectivitat de la tasca dels docents i els directors, ja que els permet identificar fortaleses i abordar mancances respecte de les eines o metodologies utilitzades. | ca |
dc.format.extent | 64 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Departament d'Educació | ca |
dc.relation.ispartofseries | Quaderns d'avaluació. CSASE;52 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject.other | Teaching and Learning International Survey (TALIS) | |
dc.title | TALIS 2018: síntesi de resultats (2022) | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/report | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.subject.lemac | Avaluació educativa | ca |