Lletres i sons, un binomi per encaixar: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
Visualitza/Obre
Autor/a
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics
Data de publicació
2016-04Resum
La relació entre la llengua oral i la llengua escrita és fonamental en l'aprenentatge del codi escrit, especialment en una llengua amb una escriptura de base alfabètica com la nostra. Per assegurar l'adquisició i el domini de les relacions grafofòniques caldrà acompanyar l'alumnat en el treball de consciència fonològica i dels procediments implicats en l'adquisició del codi escrit. Serà necessari promoure activitats significatives i engrescadores que permetin l'observació, la manipulació i la discriminació de lletres i sons.
Des de l'inici de l'escolaritat cal implicar l'alumnat en el treball de l'ortografia, treballant l'ortografia de base i introduint l'ortografia arbitrària. Caldrà compartir amb l'alumnat estratègies que els permetin avançar en l'apropiació de les normes ortogràfiques.
Tipus de document
Conferència/Classe
Llengua
Català
Paraules clau
Comunicació escrita - Educació infantil - Ensenyament
Comunicació escrita - Educació primària - Cicle inicial - Ensenyament
Extensió
3 fitxers
Publicat per
Departament d'Ensenyament
Citació
Lletres i sons, un binomi per encaixar: ed. infantil i cicle inicial [presentació]. Elaboració: Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element:
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/