L'adquisició de vocabulari: estratègies i organitzadors [material didàctic] (2015)
Tipus de document
Altres
Resum
Un alumne amb un bon repertori lingüístic té d’entrada un avantatge a l’hora de llegir i comprendre un text. En aquest dossier tractarem de com s’adquireix el lèxic i quin paper juga la lectura en aquesta adquisició. Es plantejarà quina és la didàctica general per a l’ensenyament del lèxic.
Citació
L'adquisició de vocabulari: estratègies i organitzadors [material didàctic]. Elaboració: Equip LIC Servei Territorial del Baix Llobregat. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2015.
Col·laboradors/ores
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Ensenyament
Data de publicació
2015-01Extensió
66
Col·lecció
Llegir per aprendre
Matèries (LEMAC)
Lectura - Comprensió
Educació primària
Educació secundària obligatòria
Paraules clau
Aprenentatge lèxic
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Estratègies de lectura: resumir [material didàctic] (2015)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2015-01)Resumir requereix temps i esforç per part de l’alumne, i ensenyament per part del docent, ja que no és una activitat espontània i natural. Aquests esforços per aprendre a resumir són necessaris, atès ... -
Estratègies de lectura: visualitzar [material didàctic] (2015)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2015-01)Imaginar o representar-se el que veiem mentre llegim és una estratègia que tots els lectors practiquem habitualment. En aquest material trobareu una reflexió sobre la importància d’aquesta estratègia, ... -
La lectura compartida: una proposta didàctica per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi [material didàctic] (2a edició, 2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-04)Dossier didàctic per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi. La lectura compartida és un tipus de lectura col·lectiva on mestra i alumnes s’afronten ...