Els tallers de lectura [material didàctic]
Tipus de document
Altres
Resum
El taller de lectura és una proposta metodològica per ensenyar explícitament una estratègia de comprensió lectora. De forma gradual i partint del modelatge del docent, l’alumne anirà interioritzant i aplicant l’estratègia, per acabar amb una reflexió sobre el procés de l’aprenentatge fet. Aquest dossier explica aquesta metodologia, i proposa orientacions i alguns exemples.
Citació
Els tallers de lectura [material didàctic]. Elaboració: Equip LIC Consorci d'educació de Barcelona ciutat. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2015.
Col·laboradors/ores
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Ensenyament
Data de publicació
2015-02Extensió
62 p.
Col·lecció
Saber llegir
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Estratègies de lectura: fer i comprovar hipòtesis [material didàctic]
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-05)Fer un ús conscient de les estratègies de lectura permet a l’alumne enfrontar-se amb autonomia a la comprensió d’un text. Elaborar hipòtesis ajustades a la informació que ens dona el text i comprovar-les ... -
Estratègies de lectura: fer connexions [material didàctic]
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-10)Una de les estratègies clau per enfrontar-se a la comprensió d’un text és la capacitat d’anar fent connexions entre el text i el lector, entre informacions del mateix text i entre aquest i altres ... -
Estratègies de lectura: resumir [material didàctic]
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2015-01)Resumir requereix temps i esforç per part de l’alumne, i ensenyament per part del docent, ja que no és una activitat espontània i natural. Aquests esforços per aprendre a resumir són necessaris, atès ...