La resolució de problemes, una eina potent per treballar les competències a l'aula de primària: ús de les TAC en la resolució de problemes


Tipo de documento
Monografía
Resum
S'ha volgut reflexionar sobre la pràctica educativa i a l’hora estudiar la potencialitat de la resolució de problemes per treballar les competències bàsiques des de l’àrea de les matemàtiques. Partint de la pràctica a l’aula, s'analitzen problemes que ja es treballen i s'estudia com es poden adequar per tal de promoure el pensament crític de l’alumnat, quins processos es desenvolupen i quines estratègies s’utilitzen en la seva resolució. S'han vist, a més, quines connexions s’estableixen entre els diferents blocs de la matemàtica o en altres àrees, per així prendre consciència de les competències que s’hi treballen, tant la competència matemàtica com les altres competències bàsiques. Per les valoracions competencials s'han utilitzat els indicadors de riquesa competencial elaborats pel CREAMat.Nota
Llicència d'estudis retribuïda, modalitat A. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176, 18/07/2008), curs 2008-09
Citación recomendada
La resolució de problemes, una eina potent per treballar les competències a l'aula de primària: ús de les TAC en la resolució de problemes. Consol Anguila Donat. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2009.
Autor/a
Lengua
Catalán
Publicado por
Departament d'Educació
Fecha de publicación
2009Extensión
9 fitxers
Colección
Treballs de llicències d'estudis; 2008-2009
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Documentos para descargar
1.879Mb
4.581Mb
49.70Kb
380.1Kb
221.4Kb
221.8Kb
290.8Kb
36.51Kb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- FD sèrie provisional [63]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Anàlisi dels factors associats a l'assoliment d'algunes competències bàsiques en l'àrea de matemàtiques: una proposta de millora en la connexió curricular en la transició primària-secundària
Barrera Gómez, Jose (2009)S'ha dissenyat un estudi estadístic per tal de detectar els factors que s'associen a l'assoliment d'algunes competències bàsiques a curt termini d'una manera objectiva i mesurable que permeti proporcionar ... -
Les naturals al cicle inicial
Vilella i Riera, Marta (2008)El projecte es basa en una sèrie de continguts en llengua anglesa que permeten la realització d’un gran nombre d’activitats pràctiques que afavoreixi la comprensió i per tant l’aprenentatge. El material ... -
Functions: those strange machines
Herrero Izquierdo, Alberto (2008)













