Now showing items 21-40 of 45
-
Les biblioteques als centres educatius de secundària
(2016-05)Document que té la finalitat de respondre als interrogants que es poden plantejar a l’hora d’engegar o de revisar la biblioteca d’un centre de secundària. -
Biblioteca d'aula: una oportunitat per a la lectura i el coneixement
(2016-04)Document que neix amb l'objectiu d'aportar orientacions per a la creació i la dinamització de les Biblioteques d'aula (BA) en els centres educatius, tant d’infantil i primària com de secundària, sense ... -
De l'escola inclusiva al sistema inclusiu: una escola per a tothom, un projecte per a cadascú
(2015)Aquesta publicació va adreçada a tota la comunitat educativa i té com a objectiu compartir els marcs conceptuals i normatius en relació amb el sistema educatiu inclusiu, així com proporcionar elements ... -
Els àlbums i els llibres il·lustrats: una descoberta, diverses veus
(2014)Dossier didàctic d’ajuda als docents per afavorir la reflexió sobre els aprenentatges que poden fer els seus alumnes a través dels llibres i àlbums il·lustrats. -
Avui ens visita...o com dinamitzar la visita d'un autor a l'aula
(2014)Dossier didàctic amb orientacions per al professorat de primària i secundària per preparar la visita dels autors a les aules. Té com a objectiu aprofundir en la figura de l’escriptor i en la seva obra, ... -
Directrius i estàndards per a les biblioteques escolars de Catalunya
(2013-01)Document de referència per a les biblioteques dels centres educatius de Catalunya que exposa els serveis i recursos que n'haurien de proporcionar a la comunitat educativa. També presenta uns estàndards ... -
La lectura en un centre educatiu: saber llegir, llegir per aprendre, gust per llegir: el pla de lectura de centre
(2013)Document que presenta el marc de referència de les actuacions del Departament d’Ensenyament al voltant de la lectura en els centres educatius, tant les vinculades a l’Impuls de la Lectura com les ... -
Les altes capacitats: detecció i actuació en l'àmbit educatiu: guia per a mestres i professors (educació primària, educació secundària obligatòria)
(2013)Aquesta col·lecció de guies té per objectiu ajudar en la detecció d'alumnes amb característiques específiques i poder atendre les seves necessitats. La col·lecció s'emmarca dins del Pla de Govern de ... -
El TDAH: detecció i actuació en l'àmbit educatiu: guia per a mestres i professors (educació primària, educació secundària obligatòria)
(2013)Aquesta guia descriu en l'àmbit escolar els obstacles que suposa el TDAH per al desenvolupament harmònic dels infants i dels joves. De l'altra banda, procura donar eines als docents per encaminar-se cap ... -
Mobiliari biblioteca escolar
(2011-12)Document elaborat per un grup de treball compost per especialistes que pretén ser una eina que reculli orientacions i propostes de diferent tipus de mobiliari amb la finalitat que els centres educatius ... -
Adaptació de la CDU per als CREDA
(2011-06)Aquest document d’adaptació i actualització de la Classificació Decimal Universal (CDU) per a les Mediateques dels CREDA ha sorgit de la necessitat de compartir, entre tots els professionals dels CREDA ... -
Què, qui, com de la biblioteca: la posada en marxa de la biblioteca en un centre educatiu
(2010-12)Eina que vol ser útil als centres educatius quan es plantegen o revisen les tasques a desenvolupar de la biblioteca. L’objectiu del document és visibilitzar, de manera esquemàtica, els diferents punts ... -
Esporgar la biblioteca a l’escola i a l’institut: triar i destriar, processos per a una gestió eficient del fons
(2010-11)Eina de suport per a les persones responsables de la biblioteca dels centres educatius pel que fa a les diverses actuacions de gestió del fons. -
El club de lectura
(2010)Els clubs de lectura (CL) representen una pràctica idònia per fusionar en una mateixa activitat les dues dimensions de les bones pràctiques lectores: la personal, i privada, i la interpersonal i pública.