D'estudiant a docent de música de secundària: una aproximació al moment de transició cap a la docència
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión aceptada
Resum
La present investigació, de naturalesa sociocrítica, pretén comprendre com és el moment de transició cap a la docència dels docents novells de secundària de música, centrant-se en les ajudes de què disposen actualment per poder fer aquesta transició d’estudiant a docent. Aquí, a Catalunya i arreu d’Espanya, l’únic programa de formació de què disposen abans d’inserir-se en la docència és el ja conegut Màster de Formació del Professorat, o MUFP. Per tant, ens centrarem en aquest MUFP, focalitzant-nos en l’especialitat de música i, més concretament, en el moment que es creu que pot ser més significatiu per a l’alumnat, ja que és el primer contacte que tenen amb la professió: el moment de pràctiques.Resumen
La presente investigación, de naturaleza sociocrítica, pretende comprender cómo es el momento de transición hacia la docencia de los docentes noveles de secundaria de música, centrándose en las ayudas de que disponen actualmente para poder realizar esta transición de estudiante a docente. Aquí, en Cataluña y en toda España, el único programa de formación del que disponen antes de insertarse en la docencia es el ya conocido Máster en Formación del Profesorado o MUFP. Por tanto, nos centraremos en este MUFP, focalizándonos en la especialidad de música y, más concretamente, en el momento que se considera que puede ser más significativo para el alumnado, ya que es el primer contacto que tienen con la profesión: el momento de prácticas.Abstract
The present investigation, of a sociocritical nature, aims to understand the process of transition towards teaching for novice high school music teachers, focusing on the support they currently receive to make this transition from student to teacher. Here in Catalonia and throughout Spain, the only training program available before entering the teaching profession is the well-known Master’s Degree in Teacher Training (MUFP). Therefore, we will focus on this MUFP, specifically on the music specialization, and more specifically, on the moment that is considered to be the most significant for the students, as it represents their first contact with the profession: the practicum period.Autor/a
Lengua
Catalán
Publicado por
Escola Superior de Música de Catalunya
Fecha de publicación
2023-06Extensión
152 p.
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Citación recomendada
Esta citación se ha generado automáticamente.
Documentos para descargar
2.337Mb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFG [237]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Anàlisi dels factors associats a l'assoliment d'algunes competències bàsiques en l'àrea de matemàtiques: una proposta de millora en la connexió curricular en la transició primària-secundària
Barrera Gómez, Jose (2009)S'ha dissenyat un estudi estadístic per tal de detectar els factors que s'associen a l'assoliment d'algunes competències bàsiques a curt termini d'una manera objectiva i mesurable que permeti proporcionar ... -
El cervell a l’escenari: una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Coll, Xavier, 1960- (2017-02-22)Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell des d’una perspectiva neurològica i psicològica, amb les implicacions que això comporta tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la ...Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la ...This work aims to offer an approach to the study of the brain from both neurological and psychological perspectives, considering its implications for the practice and pedagogy of music. It seeks to ... -
La literatura catalana: una eina per a la integració de l'alumnat nouvingut i pel treball de la interculturalitat
Cornelles Pujol, Montserrat (2009)La finalitat d’aquest projecte és poder oferir als professors de llengua i literatura catalanes materials apropiats per als alumnes nouvinguts de 3r i 4t d’ESO quan es treballa la part del currículum ...





