Mostra el registre parcial de l'element
El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Costal i Fornells, Anna, 1981- | |
| dc.contributor.author | Farré Rozada, Laura | |
| dc.date.accessioned | 2015-07-06T12:06:48Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:29:44Z | |
| dc.date.available | 2015-07-06T12:06:48Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:29:44Z | |
| dc.date.created | 2015-06 | |
| dc.date.issued | 2015-07-06 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7268 | |
| dc.description | El treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió. | |
| dc.description.abstract | Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest objectiu, es repassa quina ha estat l’evolució de la tècnica pianística francesa, s’estudia el material i les circumstàncies que originen els respectius catàlegs per a piano, i es realitza una comparativa del repertori estudiat en els principals conservatoris superiors de Barcelona, París, Sant Petersburg i Moscou. Aquesta anàlisi permet determinar que el Conservatori de París potencia les obres de nova creació, mentre que als conservatoris de Barcelona, Sant Petersburg i Moscou encara s’opta per un estudi convergent cap al cànon. Com a conseqüència, els autors esmentats es consideren objecte d’estudi essencial a París, mentre que a Barcelona i les ciutats russes encara no s’han establert en el pla d’estudis. | ca |
| dc.description.abstract | Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal de alcanzar este objetivo, se hace un repaso de la evolución de la técnica pianística francesa, se estudia el material y las circunstancias que originaron los respectivos catálogos para piano, y se realiza una comparativa del repertorio estudiado en los principales conservatorios superiores de Barcelona, París, San Petersburgo y Moscú. Este análisis permite determinar que el Conservatorio de París potencia las obras de nueva creación; sin embargo, en Barcelona, San Petersburgo y Moscú se sigue optando por un plan de estudios canónico. De este modo, los autores citados se consideran objeto básico de estudio en París, pero aún son desconocidos en los currículos de Barcelona y las urbes rusas. | spa |
| dc.description.abstract | The main goal of this project is to study the contributions of Messiaen, Dutilleux, and Boulez to piano literature and to analyze their significance in contemporary performance practice. With this aim in mind, the study examines the evolution of French piano technique, investigates the material and circumstances that gave rise to the corresponding piano catalogues, and compares the repertoire studied at the main conservatories in Barcelona, Paris, Saint Petersburg, and Moscow. This analysis shows that the Paris Conservatory emphasizes avant-garde compositions, while Barcelona, Saint Petersburg, and Moscow continue to follow a more canonical curriculum. Consequently, these composers are considered essential in Paris, yet remain largely unknown in the curricula of Barcelona and the Russian cities. | eng |
| dc.format.extent | 49 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música clàssica i contemporània | |
| dc.title | El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Piano, Música per a--França--S. XX--Anàlisi i apreciació | |
| dc.subject.lemac | Piano, Música per a--França--S. XXI--Anàlisi i apreciació | |
| dc.subject.lemac | Piano--Ensenyament | |
| dc.subject.lemac | Messiaen, Olivier, 1908-1992--Crítica i interpretació | |
| dc.subject.lemac | Dutilleux, Henri, 1916---Crítica i interpretació | |
| dc.subject.lemac | Boulez, Pierre, 1925- --Crítica i interpretació |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





