El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest objectiu, es repassa quina ha sigut l’evolució de la tècnica pianística francesa, s’estudia el material i les circumstàncies que originen els respectius catàlegs per a piano i es realitza una comparativa del repertori estudiat en els principals conservatoris superiors de Barcelona, París, Sant Petersburg i Moscou. Aquest anàlisi permet determinar que el conservatori de París potencia les obres de nova creació, mentre que als de Barcelona, Sant Petersburg i Moscou encara s’opta per un estudi convergent al cànon. Com a conseqüència, els autors esmentats es consideren objecte d’estudi essencial a París, mentre que a Barcelona i les urbs russes encara no s’han establert en el pla d’estudis.
Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal de alcanzar este objetivo, se hace un repaso de la evolución de la técnica pianística francesa, se estudia el material y las circunstancias que originaron los respectivos catálogos para piano y se realiza una comparativa del repertorio estudiado en los principales conservatorios superiores de Barcelona, París, San Petersburgo y Moscú. Éste análisis permite determinar que el conservatorio de París potencia las obras de nueva creación, sin embargo, en Barcelona, San Petersburgo y Moscú siguen optando por un plan de estudios canónico. De este modo, los autores citados se consideran objeto básico de estudio en París, pero aún son inauditos en los currículums de Barcelona y las urbes rusas.
The main goal of this project relays on studying the contributions of Messiaen, Dutilleux and Boulez to the piano literature, analysing its significance nowadays in performance terms. With these targets in mind, we discuss French piano technique evolution, the subsequent study of the raw material and circumstances that gave birth to the corresponding catalogues for piano and carry out a comparative among the piano repertoire studied at the main superior conservatories in Barcelona, Paris, Saint Petersburg and Moscow. This analysis reflects that Paris conservatory promotes avant-garde compositions, while Barcelona, Saint Petersburg and Moscow still focus on a more canonical educational project. This way, the starred composers are regarded as compulsory in Paris, but still unheard-of in Barcelona and the Russian metropolis.
Autor/a
Llengua
Català
Data de publicació
2015-07-06Extensió
49 p.
Matèries (LEMAC)
Documents per descarregar
701.3Kb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Més enllà de la cobla : el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado des del punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía de haber ...The symphonic repertoire for tenora is a very unknown field among the performers of this instrument and little studied from the musicological point of view. However, everything meant that there was to ... -
L'evolució dels estudis per a piano : del taller al gran repertori de concert
Marigó i Sarrión, Carles (2011-12-19)Aquest projecte final proposa un recorregut per l'evolució dels estudis per a piano des de la segona meitat del segle XVIII fins a l'inici del segle XX. El treball està format per tres capítols de recerca ...Este proyecto final propone un recorrido por la evolución de los estudios para piano desde la segunda mitad del siglo XVIII hasta principios del siglo XX. El trabajo está compuesto por tres capítulos ...This final project offers a journey through the evolution of the piano studies from the second half of the 18th century to early the 20th century. Its content is constructed under three chapters of ... -
Una lectura feminista del primer moviment del Concert per a violí de Txaikovski
Riera Guerrero, Laura (2019-06)En aquest treball he volgut submergir-me en els estudis de gènere relacionats amb la música, enfocant-ho a la musicologia feminista com a camp d'estudi i relacionant-ho amb el meu àmbit, interpretació ...En este trabajo he querido sumergirme en los estudios de género relacionados con la música, focalizándolo en la musicología feminista como campo de estudio y relacionándolo con mi ámbito, interpretación ...In this project I have tried to dive into the gender studies related to music, focusing on feminist musicology as study field and relating it to my study area, classical and contemporary violin ...