dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
dc.contributor | Chiantore, Luca | |
dc.contributor.author | Alcañiz i Macias, Nina | |
dc.date.accessioned | 2024-12-06T17:21:28Z | |
dc.date.accessioned | 2024-12-09T12:46:55Z | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:29:18Z | |
dc.date.available | 2024-12-06T17:21:28Z | |
dc.date.available | 2024-12-09T12:46:55Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:29:18Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7264 | |
dc.description.abstract | “Ressituant l’intèrpret” replanteja els límits de la interpretació musical en l’àmbit de la
música clàssica a partir dels escrits de Roland Barthes. Si bé les reflexions barthesianes
representen un punt de partida, la investigació documental ha estat volgudament
interdisciplinària per copsar les influències polièdriques de la filosofia, la lingüística, la
musicologia i la recerca artística sobre els esmentats límits.
La presència de la música en el pensament i vida de Roland Barthes provoca que
conceptes com el text, la lectura i l’escriptura esdevinguin de gran aplicabilitat en el
terreny de la interpretació musical. A través de la crítica a l’autoria, Barthes proposa una
aproximació a la interpretació antitècnica, des del cos i amb l’amateurisme com ideal. | cat |
dc.description.abstract | “Resituando la/el intérprete” replantea los límites de la interpretación musical en el
ámbito de la música clásica a partir de los escritos de Roland Barthes. Si bien las
reflexiones barthesianas representan un punto de partida, la investigación documental ha
sido intencionadamente interdisciplinar, con el fin de mostrar las influencias poliédricas
de la filosofía, la lingüística, la musicología y la investigación artística sobre los límites
mencionados.
La presencia de la música en el pensamiento y vida de Roland Barthes provoca que
conceptos como el texto, la lectura y la escritura cobren una gran aplicabilidad en el
terreno de la interpretación musical. Mediante la crítica a la autoría, Barhtes propone una
aproximación a la interpretación anti-técnica, desde el cuerpo y con el amateurismo como ideal. | spa |
dc.description.abstract | "Reframing the performer" reconsiders the limits of musical performance within the
classical music field through Roland Barthes’ writings. While Barthesian reflections
represent a starting point, documentary research has been intentionally interdisciplinary
in order to show the polyhedral influences of philosophy, linguistics, musicology, and
artistic exploration on the previously mentioned limits.
The significance of music in Roland Barthes’ thoughts and life helps framing reading,
writing, and text, as concepts tightly related to the sphere of music performance. Through
his critique of authorship, Barthes suggests an antitechnical approach to performance
which is based on the body, maintaining amateurism as an ideal. | eng |
dc.format.extent | 43 p. | cat |
dc.language.iso | cat | cat |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.title | Ressituant l'intèrpret : la interpretació musical a partir dels escrits de Roland Barthes | cat |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.subject.lemac | Música -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) | |
dc.subject.lemac | Barthes, Roland -- Crítica i interpretació | |
dc.subject.lemac | Música -- S. XIX | |