Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorChiantore, Luca
dc.contributor.authorAlcañiz i Macias, Nina
dc.date.accessioned2024-12-06T17:21:28Z
dc.date.accessioned2024-12-09T12:46:55Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:29:18Z
dc.date.available2024-12-06T17:21:28Z
dc.date.available2024-12-09T12:46:55Z
dc.date.available2025-03-14T11:29:18Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7264
dc.description.abstract“Ressituant l’intèrpret” replanteja els límits de la interpretació musical en l’àmbit de la música clàssica a partir dels escrits de Roland Barthes. Si bé les reflexions barthesianes representen un punt de partida, la investigació documental ha estat volgudament interdisciplinària per copsar les influències polièdriques de la filosofia, la lingüística, la musicologia i la recerca artística sobre els esmentats límits. La presència de la música en el pensament i vida de Roland Barthes provoca que conceptes com el text, la lectura i l’escriptura esdevinguin de gran aplicabilitat en el terreny de la interpretació musical. A través de la crítica a l’autoria, Barthes proposa una aproximació a la interpretació antitècnica, des del cos i amb l’amateurisme com ideal.cat
dc.description.abstract“Resituando la/el intérprete” replantea los límites de la interpretación musical en el ámbito de la música clásica a partir de los escritos de Roland Barthes. Si bien las reflexiones barthesianas representan un punto de partida, la investigación documental ha sido intencionadamente interdisciplinar, con el fin de mostrar las influencias poliédricas de la filosofía, la lingüística, la musicología y la investigación artística sobre los límites mencionados. La presencia de la música en el pensamiento y vida de Roland Barthes provoca que conceptos como el texto, la lectura y la escritura cobren una gran aplicabilidad en el terreno de la interpretación musical. Mediante la crítica a la autoría, Barhtes propone una aproximación a la interpretación anti-técnica, desde el cuerpo y con el amateurismo como ideal.spa
dc.description.abstract"Reframing the performer" reconsiders the limits of musical performance within the classical music field through Roland Barthes’ writings. While Barthesian reflections represent a starting point, documentary research has been intentionally interdisciplinary in order to show the polyhedral influences of philosophy, linguistics, musicology, and artistic exploration on the previously mentioned limits. The significance of music in Roland Barthes’ thoughts and life helps framing reading, writing, and text, as concepts tightly related to the sphere of music performance. Through his critique of authorship, Barthes suggests an antitechnical approach to performance which is based on the body, maintaining amateurism as an ideal.eng
dc.format.extent43 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.titleRessituant l'intèrpret : la interpretació musical a partir dels escrits de Roland Barthescat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacMúsica -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.)
dc.subject.lemacBarthes, Roland -- Crítica i interpretació
dc.subject.lemacMúsica -- S. XIX


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/