Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorChiantore, Luca
dc.contributor.authorAlcañiz i Macias, Nina
dc.date.accessioned2024-12-06T17:21:28Z
dc.date.accessioned2024-12-09T12:46:55Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:29:18Z
dc.date.available2024-12-06T17:21:28Z
dc.date.available2024-12-09T12:46:55Z
dc.date.available2025-03-14T11:29:18Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7264
dc.descriptionEl treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió.
dc.description.abstract“Ressituant l’intèrpret” replanteja els límits de la interpretació musical en l’àmbit de la música clàssica a partir dels escrits de Roland Barthes. Si bé les reflexions barthesianes representen un punt de partida, la investigació documental ha estat volgudament interdisciplinària per copçar les influències polièdriques de la filosofia, la lingüística, la musicologia i la recerca artística sobre els esmentats límits. La presència de la música en el pensament i la vida de Roland Barthes provoca que conceptes com el text, la lectura i l’escriptura esdevinguin de gran aplicabilitat en el terreny de la interpretació musical. A través de la crítica a l’autoria, Barthes proposa una aproximació a la interpretació antitècnica, des del cos i amb l’amateurisme com a ideal.ca
dc.description.abstract“Resituando la/el intérprete” replantea los límites de la interpretación musical en el ámbito de la música clásica a partir de los escritos de Roland Barthes. Si bien las reflexiones barthesianas representan un punto de partida, la investigación documental ha sido intencionadamente interdisciplinar, con el fin de mostrar las influencias poliédricas de la filosofía, la lingüística, la musicología y la investigación artística sobre los límites mencionados. La presencia de la música en el pensamiento y la vida de Roland Barthes provoca que conceptos como el texto, la lectura y la escritura cobren una gran aplicabilidad en el terreno de la interpretación musical. Mediante la crítica a la autoría, Barthes propone una aproximación a la interpretación antitécnica, desde el cuerpo y con el amateurismo como ideal.spa
dc.description.abstract"Reframing the performer" reconsiders the limits of musical performance within the classical music field through Roland Barthes’ writings. While Barthesian reflections represent a starting point, documentary research has been intentionally interdisciplinary in order to show the multifaceted influences of philosophy, linguistics, musicology, and artistic exploration on the previously mentioned limits. The significance of music in Roland Barthes’ thoughts and his life helps frame reading, writing, and text as concepts tightly related to the sphere of music performance. Through his critique of authorship, Barthes suggests an anti-technical approach to performance that is based on the body, maintaining amateurism as an ideal.eng
dc.format.extent43 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.otherTFG Música clàssica i contemporània
dc.titleRessituant l'intèrpret: la interpretació musical a partir dels escrits de Roland Barthes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacMúsica--Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.)
dc.subject.lemacBarthes, Roland--Crítica i interpretació
dc.subject.lemacMúsica--S. XIX


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/