Mostra el registre parcial de l'element
Ressituant l'intèrpret: la interpretació musical a partir dels escrits de Roland Barthes
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Chiantore, Luca | |
| dc.contributor.author | Alcañiz i Macias, Nina | |
| dc.date.accessioned | 2024-12-06T17:21:28Z | |
| dc.date.accessioned | 2024-12-09T12:46:55Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:29:18Z | |
| dc.date.available | 2024-12-06T17:21:28Z | |
| dc.date.available | 2024-12-09T12:46:55Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:29:18Z | |
| dc.date.issued | 2022-06 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7264 | |
| dc.description | El treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió. | |
| dc.description.abstract | “Ressituant l’intèrpret” replanteja els límits de la interpretació musical en l’àmbit de la música clàssica a partir dels escrits de Roland Barthes. Si bé les reflexions barthesianes representen un punt de partida, la investigació documental ha estat volgudament interdisciplinària per copçar les influències polièdriques de la filosofia, la lingüística, la musicologia i la recerca artística sobre els esmentats límits. La presència de la música en el pensament i la vida de Roland Barthes provoca que conceptes com el text, la lectura i l’escriptura esdevinguin de gran aplicabilitat en el terreny de la interpretació musical. A través de la crítica a l’autoria, Barthes proposa una aproximació a la interpretació antitècnica, des del cos i amb l’amateurisme com a ideal. | ca |
| dc.description.abstract | “Resituando la/el intérprete” replantea los límites de la interpretación musical en el ámbito de la música clásica a partir de los escritos de Roland Barthes. Si bien las reflexiones barthesianas representan un punto de partida, la investigación documental ha sido intencionadamente interdisciplinar, con el fin de mostrar las influencias poliédricas de la filosofía, la lingüística, la musicología y la investigación artística sobre los límites mencionados. La presencia de la música en el pensamiento y la vida de Roland Barthes provoca que conceptos como el texto, la lectura y la escritura cobren una gran aplicabilidad en el terreno de la interpretación musical. Mediante la crítica a la autoría, Barthes propone una aproximación a la interpretación antitécnica, desde el cuerpo y con el amateurismo como ideal. | spa |
| dc.description.abstract | "Reframing the performer" reconsiders the limits of musical performance within the classical music field through Roland Barthes’ writings. While Barthesian reflections represent a starting point, documentary research has been intentionally interdisciplinary in order to show the multifaceted influences of philosophy, linguistics, musicology, and artistic exploration on the previously mentioned limits. The significance of music in Roland Barthes’ thoughts and his life helps frame reading, writing, and text as concepts tightly related to the sphere of music performance. Through his critique of authorship, Barthes suggests an anti-technical approach to performance that is based on the body, maintaining amateurism as an ideal. | eng |
| dc.format.extent | 43 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música clàssica i contemporània | |
| dc.title | Ressituant l'intèrpret: la interpretació musical a partir dels escrits de Roland Barthes | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Música--Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) | |
| dc.subject.lemac | Barthes, Roland--Crítica i interpretació | |
| dc.subject.lemac | Música--S. XIX |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





