Ópera y literatura: del mito clásico a la novela romántica


Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
Aquest projecte intenta aprofundir en la relació entre l’òpera i la literatura. L’estreta relació entre els moviments literaris al llarg dels segles i el desenvolupament de l’òpera com a nou gènere musical és evident, tot partint de la mitologia clàssica i a través de la tragèdia, la novel·la, els contes… Per raons òbvies, m’he hagut de circumscriure a una selecció d’òperes basades en el repertori que m’era més convenient: des del mite d’Orfeu i Eurídice, tot passant per la tragèdia de Romeu i Julieta o des de La flauta màgica fins a La Traviata.Resumen
Este proyecto intenta profundizar en la relación entre la ópera y la literatura. La estrecha relación entre los movimientos literarios a lo largo de los siglos y el desarrollo de la ópera como nuevo género musical es evidente, partiendo de la mitología clásica y a través de la tragedia, la novela, los cuentos… Por razones obvias, he tenido que circunscribirme a una selección de óperas, basándome en el repertorio más conveniente: desde el mito de Orfeo y Eurídice, pasando por la tragedia de Romeo y Julieta o desde La flauta mágica hasta La Traviata.Abstract
This project aims to delve deeply into the relationship between opera and literature. The close relationship between literary movements over the course of centuries and the development of opera as a new musical genre is evident, starting from classical mythology and through tragedy, novels, short stories… For obvious reasons, I had to limit myself to a selection of operas, based on the most suitable repertoire: from the myth of Orpheus and Eurydice to the tragedy of Romeo and Juliet, or from The Magic Flute to La Traviata.Note
El treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió.
Author
Language
Spanish
Publication date
2015-07-14Extension
108 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
6.514Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
La heroína trágica en la ópera: personajes femeninos de la tragèdie lyrique y el dramma per musica
Paterson Marco, Virginia (2013-07-17)L'antic art de la tragèdia grega va tornar a reviure entre les dècades de 1570 i 1580 gràcies a la Camerata Florentina, que la va convertir en el punt de partida d'un nou gènere: l'opera. El gran interès ...El antiguo arte de la tragedia griega volvió a revivir entre las décadas de 1570 y 1580 gracias a la Camerata Florentina, que la convirtió en el punto de partida de un nuevo género: la ópera. El gran ...The ancient art of Greek tragedy returned to revive between the decades of 1570 and 1580 thanks to the Camerata Florentina, which turned it into the starting point of a new kind: the opera. The great ... -
Més enllà de la cobla: el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado desde el punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía haber ...The symphonic repertoire for the tenora is a little-known field among performers of this instrument and has been scarcely studied from a musicological point of view. However, everything suggests that a ... -
La Cantata a Europa a l’entorn del segle XVIII: música da camera italiana del Barroc tardà
Valls i Puig, Anna (2013-07-23)La cantata "da camera" italiana va tenir la seva màxima esplendor durant el segle XVII i als principis del XVIII. A partir de l’anàlisi d’obres de quatre compositors (Albinoni, Scarlatti, Caldara i ...La cantata "da camera" italiana tuvo su máximo esplendor durante el siglo XVII y a principios del XVIII. A partir del análisis de obras de cuatro compositores (Albinoni, Scarlatti, Caldara y Vivaldi), ...The Italian cantata "da camera" had its golden age during the seventeenth century and the early eighteenth century. Through the analysis of the works of four composers (Albinoni, Scarlatti, Caldara, and ...





