Mostra el registre parcial de l'element
Ópera y literatura: del mito clásico a la novela romántica
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Natividade, Margarida | |
| dc.contributor.author | Serra Heredia, Marina | |
| dc.date.accessioned | 2015-07-14T10:42:40Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:24:50Z | |
| dc.date.available | 2015-07-14T10:42:40Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:24:50Z | |
| dc.date.created | 2014-06 | |
| dc.date.issued | 2015-07-14 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7228 | |
| dc.description | El treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió. | |
| dc.description.abstract | Aquest projecte intenta aprofundir en la relació entre l’òpera i la literatura. L’estreta relació entre els moviments literaris al llarg dels segles i el desenvolupament de l’òpera com a nou gènere musical és evident, tot partint de la mitologia clàssica i a través de la tragèdia, la novel·la, els contes… Per raons òbvies, m’he hagut de circumscriure a una selecció d’òperes basades en el repertori que m’era més convenient: des del mite d’Orfeu i Eurídice, tot passant per la tragèdia de Romeu i Julieta o des de La flauta màgica fins a La Traviata. | ca |
| dc.description.abstract | Este proyecto intenta profundizar en la relación entre la ópera y la literatura. La estrecha relación entre los movimientos literarios a lo largo de los siglos y el desarrollo de la ópera como nuevo género musical es evidente, partiendo de la mitología clásica y a través de la tragedia, la novela, los cuentos… Por razones obvias, he tenido que circunscribirme a una selección de óperas, basándome en el repertorio más conveniente: desde el mito de Orfeo y Eurídice, pasando por la tragedia de Romeo y Julieta o desde La flauta mágica hasta La Traviata. | spa |
| dc.description.abstract | This project aims to delve deeply into the relationship between opera and literature. The close relationship between literary movements over the course of centuries and the development of opera as a new musical genre is evident, starting from classical mythology and through tragedy, novels, short stories… For obvious reasons, I had to limit myself to a selection of operas, based on the most suitable repertoire: from the myth of Orpheus and Eurydice to the tragedy of Romeo and Juliet, or from The Magic Flute to La Traviata. | eng |
| dc.format.extent | 108 p. | cat |
| dc.language.iso | spa | cat |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música clàssica i contemporània | |
| dc.title | Ópera y literatura: del mito clásico a la novela romántica | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Música i literatura | |
| dc.subject.lemac | Òpera--Història i crítica | |
| dc.subject.lemac | Òperes--Anàlisi i apreciació |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





