Elisabeth Jacquet de La Guerre
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest treball es centra en la vida i obra d’Elisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729), clavecinista, compositora, i la figura femenina més important del segle de Lluís XIV. Els objectius són analitzar les obres de l’autora per conèixer millor el seu estil i facilitar la seva interpretació. La metodologia parteix dels estudis musicològics més rellevants, de fonts i escrits contemporanis a l’autora, i la interpretació i estudi d’algunes peces clau, de les què s’analitzen aspectes com ara l’harmonia, l’expressivitat i
l’ornamentació. S’esbossa una catalogació de la seva obra.
Este trabajo se centra en la vida y obra de Elisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729), clavecinista, compositora, y la figura femenina más importante del siglo de Luis XIV. Los objetivos son analizar las obras de la autora para conocer mejor su estilo y facilitar su interpretación. La metodología parte de los estudios musicológicos más importantes, de fuentes y escritos contemporáneos a la autora, y la interpretación y estudio de algunas piezas clave, de las cuales se analizan aspectos como la armonía, la expresividad y la ornamentación. Se esboza una catalogación de su obra.
This academic work is focused on the life and work of Elisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729), French harpsichordist, composer, and the most prominent female figure in the musical scene at the time of Louis XIV’s (the Sun King). The purposes are analyse the pieces composed by the author in order to know better her style, and to make easier their interpretation. The methodology starts from the most relevant musicological studies, also uses sources and writings contemporary with her, and the study and playing of some key musical texts. These are analysed for features as their harmony, expressiveness and ornaments, and it is outlined a catalogue of her work.
Author
Language
Catalan
Publication date
2015-07-15Extension
81 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
PF Irene Hernàndez Barrios.pdf
1.738Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
El piano francès dels segles XX i XXI : una breu investigació per al disseny d'un repertori de concert
Farré Rozada, Laura (2015-07-06)Aquest projecte pretén estudiar les aportacions de Messiaen, Dutilleux i Boulez en l’escriptura pianística, analitzant-ne la transcendència en el terreny interpretatiu actual. Per tal d’assolir aquest ...Este proyecto pretende realizar un estudio acerca de las aportaciones de Messiaen, Dutilleux y Boulez en la escritura para piano, analizando su trascendencia en el terreno interpretativo actual. Con tal ...The main goal of this project relays on studying the contributions of Messiaen, Dutilleux and Boulez to the piano literature, analysing its significance nowadays in performance terms. With these targets ... -
Devienne i el fagot : una visió de les obres de fagot i el seu moment
Serra Garcia, Laura (2013-07-17)L’objectiu del treball és conèixer millor la figura de François Devienne i la seva obra per a fagot. Per això es fa un recorregut per la seva biografia, context històric i musical, el fagot de l’època, ...El objetivo del estudio es conocer mejor la figura de François Devienne y su obra para fagot. Para ello, se lleva a cabo un recorrido por su biografía, contexto histórico y musical, el fagot de la época, ...The aim of this work is to know a little bit more about François Devienne and his compositions. In order to achieve this goal, I review his biography, the historic and musical context where he lived, ... -
La Cantata a Europa a l’entorn del segle XVIII : música da camera italiana del Barroc tardà
Valls i Puig, Anna (2013-07-23)La cantata da camera italiana va tenir el seu màxim esplendor durant el segle XVII i principis del XVIII. A partir de l’anàlisi d’obres de quatre compositors (Albinoni, Scarlatti, Caldara i Vivaldi) ...La cantata da camera italiana tuvo su máximo esplendor durante el siglo XVII y principios del XVIII. A partir del análisis de obras de cuatro compositores (Albinoni, Scarlatti, Caldara y Vivaldi) se ...Italian cantata da camera had its golden age during the seventeenth century and beginning of the eighteenth. Through the analysis of the works of four composers (Albinoni, Scarlatti, Caldara and Vivaldi) ...