Show simple item record

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorAsensio Palacios, Juan Carlos
dc.contributorUniversitat Autònoma de Barcelona
dc.contributor.authorCasadevall i Crespo, Oriol
dc.date.accessioned2015-03-03T12:15:45Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:22:43Z
dc.date.available2015-03-03T12:15:45Z
dc.date.available2025-03-14T11:22:43Z
dc.date.created2013-09
dc.date.issued2015-03-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7204
dc.descriptionEl treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió.
dc.description.abstractEntre finals del segle XIV i principis del XV es data la redacció del Manuscrit Mòdena, Biblioteca Estense, .M.5.24, un dels principals manuscrits del moment que han arribat als nostres dies, essent un element culminant pel que fa a la penetració de l’art polifònic francès a la Itàlia d’inicis del ‘400. En ell es copien quatre peces de Guillaume de Machaut i l’únic poema de l’autor francès musicat per un altre compositor. En els treballs sobre el manuscrit molt sovint s’obvien aquestes quatre peces, i l’estudi sobre Machaut es fa quasi exclusivament des de les fonts franceses. Aquest treball pretén respondre, sobretot, a dues preguntes: Què ens poden explicar aquestes peces sobre el procés d’afrancesament de la música italiana? Què ens poden explicar sobre la difusió de l’obra de Machaut pel vell continent?cat
dc.description.abstractEntre finales del siglo XIV y principios del XV se data la redacción del Manuscrito Módena, Biblioteca Estense, .M.5.24, uno de los principales manuscritos del momento que han llegado a nuestros días, convirtiéndose en un elemento culminante en cuanto a la penetración del arte polifónico francés en la Italia de principios del siglo XV. En él se copian cuatro piezas de Guillaume de Machaut y el único poema del autor francés musicado por otro compositor. En los trabajos sobre el manuscrito, muy a menudo se obvian estas cuatro piezas y el estudio sobre Machaut se hace casi exclusivamente desde las fuentes francesas. Este trabajo pretende responder sobre todo a dos preguntas: ¿Qué nos pueden explicar estas piezas sobre el proceso de afrancesamiento de la música italiana? ¿Qué nos pueden contar sobre la difusión de la obra de Machaut por el viejo continente?spa
dc.description.abstractBetween the late fourteenth and early fifteenth centuries, the writing of the Manuscript Modena, Biblioteca Estense, .M.5.24, one of the manuscripts of the time that has reached us today, was a culminating element in terms of the penetration of French polyphonic art in early 15th-century Italy. In it are copied four pieces by Guillaume de Machaut and the only poem of his set to music by another composer. In works on the manuscript, these four pieces are often overlooked, and the study of Machaut is almost exclusively based on French sources. This work aims to respond mainly to two questions: What can these pieces tell us about the process of the “afrancesamiento” of Italian music? What can they tell us about the spread of Machaut's work across the continent?eng
dc.format.extent84 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 3.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
dc.subject.otherTFM MIMA
dc.titleL’obra de Guillaume de Machaut en el Manuscrit Mòdena, Biblioteca Estense, a.M.5.24cat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacGuillaume, de Machaut, ca. 1300-1377--Crítica i interpretació
dc.subject.lemacBiblioteca estense (Mòdena). Manuscrit. a.M.5.24
dc.subject.lemacCants polifònics francesos
dc.subject.lemacMúsica--Itàlia--S. XIV
dc.subject.lemacMúsica--Itàlia--S. XV


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/