L’obra de Guillaume de Machaut en el Manuscrit Mòdena, Biblioteca Estense, a.M.5.24


Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Resum
Entre finals del segle XIV i principis del XV es data la redacció del Manuscrit Mòdena, Biblioteca Estense, .M.5.24, un dels principals manuscrits del moment que han arribat als nostres dies, essent un element culminant pel que fa a penetració de l’art polifònic francès a la Itàlia d’inicis del ‘400. En ell es copien quatre peces de Guillaume de Machaut i l’únic poema de l’autor francès musicat per un altre compositor. En els treballs sobre el manuscrit molt sovint s’obvien aquestes quatre peces, i l’estudi sobre Machaut es fa quasi exclusivament des de les fonts franceses. Aquest treball pretén respondre, sobretot, a dues preguntes: Què ens poden explicar aquestes peces sobre el procés d’afrancesament de la música italiana? Què ens poden explicar sobre la difusió de l’obra de Machaut pel vell continent?Resumen
Entre finales del siglo XIV y principios del XV se data la redacción del Manuscrito Módena, Biblioteca Estense, . M.5.24, uno de los principales manuscritos del momento que han llegado a nuestros días, convirtiéndose en un elemento culminante en cuanto a la penetración del arte polifónico francés en la Italia de principios del '400. En él se copian cuatro piezas de Guillaume de Machaut y el único poema del autor francés musicado por otro compositor. En los trabajos sobre el manuscrito muy a menudo se obvian estas cuatro piezas y, el estudio sobre Machaut, se hace casi exclusivamente desde las fuentes francesas. Este trabajo pretende responder sobretodo, a dos preguntas: ¿Qué nos pueden explicar estas piezas sobre el proceso de afrancesamiento de la música italiana? ¿Qué nos pueden contar sobre la difusión de la obra de Machaut por el viejo continente?Abstract
Between the late fourteenth and early fifteenth centuries, the writing of the Manuscript Modena, Biblioteca Estense, . M.5.24, one of the manuscripts of the time that have reached today, was a culminating element in terms of penetration art in Italy of French polyphonic early '400. In it are copied four pieces of Guillaume de Machaut and the only one of his poems set to music by another French composer. In the work on the manuscript, they often overlooked these four pieces, and the study of Machaut is almost exclusively from French sources. This work aims to respond mainly to two questions: What can explain these parts of the process of the affrancisement of Italian music? What can we tell about the spread of Machaut's work on the continent?Autor/a
Colaboradores
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2015-03-03Extensión
84 p.
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Documentos para descargar
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFM [20]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
El compositor de la difícil senzillesa : aproximació analítica a l'obra per a cobla de Joaquim Serra i Corominas
Gual Gasull, Lluís (2022-06)Joaquim Serra i Corominas (1907 –1957) ha estat un dels compositors catalans més influents del segle XX, amb una obra que abasta la música simfònica, coral, lírica, cambrística i, per sobre de tot, la ...Joaquim Serra Corominas (1907 –1957) has been one of the most influential Catalan composers in the twentieth century. His catalogue includes symphonic, choral, lyric and chamber music, but his masterworks ...Joaquim Serra Corominas (1907 –1957) ha sido uno de los compositores catalanes más influyentes del siglo XX. Su obra incluye los géneros de la música sinfónica, coral, lírica, camerística y, por encima ... -
Intolleranza 1960: l'òpera de la consciència : estudi sobre l'obra operística de Luigi Nono
Vilar Portillo, Esther (2022-06)L’eix vertebrador d’aquest Treball de Fi de Grau és l’estudi de l’obra "Intolleranza" 1960 del compositor italià Luigi Nono (1924-1990). Conegut per ser una de les personalitats més rellevants i ...The main purpose of this Final Degree Project is to study the work "Intolleranza" 1960, by the Italian composer Luigi Nono (1924-2990). Known as one of the most relevant and controversial personalities ...Este Trabajo de Fin de Grado se articula alrededor del estudio de la obra "Intolleranza" 1960 del compositor italiano Luigi Nono (1924-1990). Conocido por ser una de las personalidades más relevantes y ... -
Dies Irae, la seqüència perdurable: anàlisi i comparació de diferents lectures de la seqüència gregoriana en la història de la música
Requesens Roca, Pol (2015-07-09)La seqüència gregoriana Dies Irae s'ha convertit en un material musical àmpliament utilitzat per compositors per dotar d'un significat concret a les seves obres. Però a mesura que han passat els segles ...The Gregorian Dies Irae sequence has become a musical material widely used by composers to give a concrete meaning to their works. But over time it can be determined that the objective composers have ...La secuencia gregoriana Dies Irae se ha convertido en un material musical ampliamente utilizado por compositores para dotar de un significado concreto a sus obras. Pero con el paso del tiempo se puede ...







