Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorCasademunt, Sergi
dc.contributor.authorLledó Ponsati, Llorenç
dc.date.accessioned2018-01-22T11:50:27Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:21:47Z
dc.date.available2018-01-22T11:50:27Z
dc.date.available2025-03-14T11:21:47Z
dc.date.created2014-06
dc.date.issued2014-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7195
dc.description.abstractDurant la primera meitat del segle XVIII, l'ornamentació de la melodia en els moviments lents sovint no s'anotava a la partitura, i es deixava en mans de l'intèrpret la seva improvisació. És, per tant, una de les decisions interpretatives que el músic actual ha de prendre a l'hora d'abordar aquest repertori. Una de les fonts més útils per estudiar aquesta pràctica històrica són les sonates metòdiques de Telemann. El primer moviment lent de cadascuna de les dotze sonates té una melodia simple i una d'ornamentada. En aquest treball s'estudiaran els ornaments que Telemann usà i es classificaran per tal de confeccionar una taula d'ornaments. Aquesta taula serà útil per decorar altres obres de Telemann i d'autors contemporanis que escriguessin en el mateix estil.cat
dc.description.abstractDurante la primera mitad del siglo XVIII, la ornamentación de la melodía en los movimientos lentos a menudo no se escribía en las partituras, y se dejaba en manos del intérprete su improvisación. Se trata, pues, de una de las decisiones interpretativas que el músico actual debe tomar al abordar este repertorio. Una de las fuentes mas útiles para estudiar esta práctica histórica son las sonatas metódicas de Telemann. El primer movimiento lento de cada una de las doce sonatas tiene una melodía simple y una ornamentada. En este trabajo se estudiarán los ornamentos que Telemann empleó y se clasificarán para elaborar una tabla de ornamentos. Esta tabla será de utilidad para decorar otras obras de Telemann y de autores contemporáneos que escribieran en el mismo estilo.spa
dc.description.abstractDuring the first half of the eighteenth century it was common not to write down ornamentations in slow movements. It's improvisation was left at performer's will. This is one of the interpretative challenges that modern performers face today when playing such repertoire. One of the most useful sources for studying this historical practice are Telemann's methodical sonatas. The first slow movement in each of this twelve sonates contains a simple melody and an ornamented one. In this work, Telemann ornaments will be studied and classified in order to elaborate an ornament's table. This table will be useful to embellish other works by Telemann and contemporary composers writing in the same style.eng
dc.format.extent80 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.titleL'ornamentació lliure en les sonates metòdiques de Telemanncat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesiscat
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacTelemann, Georg Philipp, 1681-1767 -- Crítica i interpretació
dc.subject.lemacTelemann, Georg Philipp, 1681-1767. Sonates
dc.subject.lemacSonates -- Anàlisi i apreciació
dc.subject.lemacMúsica -- Alemanya -- S. XVIII
dc.subject.lemacOrnamentació (Música)


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/