Trompa interestelar : el color sonoro de la trompa en la "llamada interestelar" de O. Messiaen


Document Type
Master's final project
Abstract
Mi trabajo versa sobre la obra de O. Messiaen "Des Canyons aux etoiles" (De los cañones a las estrellas), y en particular de uno de los movimientos de la obra: "Appel Interestellaire" -N.VI- (Llamada Interestelar) -para trompa sola-. Se estructura en dos partes. La primera se centra en su contexto histórico -como, cuando y para quien fue compuesta-; análisis formal, armónico, melódico, rítmico; y aspectos estéticos. La segunda parte está vinculada con la interpretación de la obra. Se realiza un análisis para la interpretación -técnica de la trompa, efectos sonoros, timbres-; se hace una comparación entre la interpretación de 2 diferentes trompistas, y por último, aporto mi propuesta de interpretación. El trabajo se cierra con una conclusión, bibliografía, y un extracto con anexos (esquema, partitura y datos o imágenes de interés).
El meu treball versarà sobre l'obra d'Olivier Messiaen "Des Canyons aux etoiles" (Dels canons als estels), i en particular d'un dels movimients de l'obra: "Appel Interestellaire" -N.VI- (Crida Interestel) -per a trompa sola-. S'estructurarà el treball en dues parts. La primera se centrarà en el seu context històric -com, quan i per a qui va ser composta-; anàlisi formal, harmònic, melòdic, rítmic; i aspectes estètics. La segona part estarà vinculada amb la interpretació de l'obra. Es realitzarà una anàlisi per a la interpretació -tècnica de la trompa, efectes sonors, timbres-; se'n farà una comparació entre la interpretació de 2 diferents trompistes; i finalment, s'exposarà una proposta d'interpretació. El treball es tancarà amb una conclusió, una bibliografia, i un extracte amb annexos (esquema, partitura i dades o imatges d'interès).
This present research is about Messiaen's "From the Canyons to the stars", in particular the 6th movement: "Interstellar call" - for horn solo-. My study is organised in two parts. The first part is focused on historical context -how, when and for whom it was written- its formal, harmonic, melodic and rhytmical analysis; as well as its aesthetic aspect. The second part is dedicated to the interpretation. It is divided to three parts: analysis to establish the base for the interpretation of the piece: horn technique, sound -effects, colours-; there would be a comparison between two different horn players and finally my own interpretation. Following this research there are my conclusion. And finally, the bibliography and the appendix which includes a diagram, score and further interesting information.
Author
Language
Spanish
Publication date
2015-02-18Extension
73 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
325.7Kb
2.332Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Els aspectes que afecten la preparació per a la interpretació: breu recerca de la neurociència i la psicologia que envolten la pràctica musical
Gorchs Cauba, Núria (2017-09)La interpretació musical és una disciplina que engloba una sèrie d'aspectes tant mentals i psicològics com físics i tècnics. En aquest treball, primer es fa una contextualització i explicació de l'anatomia ...La interpretación musical es una disciplina que engloba una serie de aspectos tanto mentales y psicológicos como físicos y técnicos. En este trabajo, primero se hace una contextualización y explicación ...Musical performance is a discipline that involves many aspects such as mental and psychological, as well as physical and technical ones. In this project, first I do a contextualization and an explanation ... -
El tenor sui generis: dos tenores rossinianos
Yanes Ortega, Yauci (2015-07-14)Aquest projecte estudia la trajectòria i les característiques de dos tenors de l'època de Rossini: Andrea Nozzari i Giovanni David. Tots dos van participar a l'estrena d'òperes com Otello i La donna del ...Este proyecto estudia la trayectoria y las características de dos tenores de la ópera de Rossini: Andrea Nozzari y Giovanni David. Ambos participaron en el estreno de óperas como Otello y La donna del ...This project studies the trajectory and characteristics of two tenors from Rossini’s Opera: Andrea Nozzari and Giovanni David. Both performed in operas including Otello and La Donna del Lago throughout ... -
La descripció en música : des del teclat de J.S. Bach fins al piano de Debussy
Martínez Jiménez, Sabina (2013-07-16)