Trompa interestelar: el color sonoro de la trompa en la "llamada interestelar" de O. Messiaen


Document Type
Master's final project
Resum
El meu treball versarà sobre l'obra d'Olivier Messiaen "Des Canyons aux étoiles" (Dels canons als estels), i en particular d'un dels moviments de l'obra: "Appel Interstellaire" -N.VI- (Crida Interestel) -per a trompa sola-. S'estructurarà el treball en dues parts. La primera se centrarà en el seu context històric -com, quan i per a qui va ser composta-; anàlisi formal, harmònic, melòdic, rítmic; i aspectes estètics. La segona part estarà vinculada amb la interpretació de l'obra. Es realitzarà una anàlisi per a la interpretació -tècnica de la trompa, efectes sonors, timbres-; se'n farà una comparació entre la interpretació de dos diferents trompistes; i finalment, s'exposarà una proposta d'interpretació. El treball es tancarà amb una conclusió, una bibliografia, i un extracte amb annexos (esquema, partitura i dades o imatges d'interès).Resumen
Mi trabajo versa sobre la obra de O. Messiaen "Des Canyons aux étoiles" (De los cañones a las estrellas), y en particular de uno de los movimientos de la obra: "Appel Interstellaire" -N.VI- (Llamada Interestelar) -para trompa sola-. Se estructura en dos partes. La primera se centra en su contexto histórico -cómo, cuándo y para quién fue compuesta-; análisis formal, armónico, melódico, rítmico; y aspectos estéticos. La segunda parte está vinculada con la interpretación de la obra. Se realiza un análisis para la interpretación -técnica de la trompa, efectos sonoros, timbres-; se hace una comparación entre la interpretación de dos diferentes trompistas, y por último, aporto mi propuesta de interpretación. El trabajo se cierra con una conclusión, bibliografía, y un extracto con anexos (esquema, partitura y datos o imágenes de interés).Abstract
This present research is about Messiaen's "From the Canyons to the Stars", in particular the 6th movement: "Interstellar Call" - for horn solo -. My study is organised in two parts. The first part is focused on historical context - how, when, and for whom it was written -, its formal, harmonic, melodic, and rhythmic analysis, as well as its aesthetic aspects. The second part is dedicated to the interpretation. It is divided into three parts: analysis to establish the basis for the interpretation of the piece - horn technique, sound (effects, colours); a comparison between two different horn players; and finally, my own interpretation. Following this research are my conclusions. And finally, the bibliography and the appendix, which includes a diagram, score, and further interesting information.Author
Language
Spanish
Publication date
2015-02-18Extension
73 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
325.7Kb
2.332Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFM [20]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Els aspectes que afecten la preparació per a la interpretació: breu recerca de la neurociència i la psicologia que envolten la pràctica musical
Gorchs Cauba, Núria (2017-09)La interpretació musical és una disciplina que engloba una sèrie d’aspectes tant mentals i psicològics com físics i tècnics. En aquest treball, primer es fa una contextualització i explicació de l’anatomia ...La interpretación musical es una disciplina que engloba una serie de aspectos tanto mentales y psicológicos como físicos y técnicos. En este trabajo, primero se hace una contextualización y explicación ...Musical performance is a discipline that encompasses a wide range of aspects — mental and psychological, as well as physical and technical. This project first provides a contextualization and explanation ... -
La descripció en música: des del teclat de J.S. Bach fins al piano de Debussy
Martínez Jiménez, Sabina (2013-07-16) -
El tenor sui generis: dos tenores rossinianos
Yanes Ortega, Yauci (2015-07-14)Aquest projecte estudia la trajectòria i les característiques de dos tenors de l'època de Rossini: Andrea Nozzari i Giovanni David. Tots dos van participar en l'estrena d'òperes com Otello i La donna ...Este proyecto estudia la trayectoria y las características de dos tenores de la ópera de Rossini: Andrea Nozzari y Giovanni David. Ambos participaron en el estreno de óperas como Otello y La donna del ...This project studies the trajectory and characteristics of two tenors from Rossini’s operas: Andrea Nozzari and Giovanni David. Both performed in operas including Otello and La donna del lago throughout ...






