Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorEscola Superior de Música de Catalunya
dc.contributorPujol i Coll, Josep, 1964-
dc.contributor.authorColl, Xavier, 1960-
dc.date.accessioned2017-02-22T15:31:12Z
dc.date.accessioned2025-03-14T11:21:29Z
dc.date.available2017-02-22T15:31:12Z
dc.date.available2025-03-14T11:21:29Z
dc.date.created2016-06
dc.date.issued2017-02-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12694/7191
dc.description.abstractAquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell, des del punt de vista neurològic i psicològic, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música. S’ha intentat explicar des d’una òptica científica com funciona la memòria, quina relació té l’emoció amb la interpretació d’un concert, quin paper hi juga la part visual, així com posar en qüestió alguns mites que estan fortament arrelats en la professió. A l’últim capítol s’hi fa una mirada a les tècniques d’aproximació per tractar les fòbies, en les quals la teràpia cognitiu-conductual ha assolit un percentatge d’èxit molt elevat, i que poden ser de molta utilitat per tractar els casos d’ansietat escènica.cat
dc.description.abstractEste trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la música. Se ha intentado explicar desde una perspectiva científica cómo funciona la memoria, qué relación tiene la emoción con la interpretación de un concierto, qué papel juega la parte visual, así como poner en cuestión algunos mitos que están fuertemente arraigados en la profesión. El último capítulo es una mirada a las técnicas de aproximación paulatina para el tratamiento de las fobias, con las que la terapia cognitivo-conductual consigue una tasa de éxito muy alta, y que pueden ser de mucha utilidad para tratar los casos de ansiedad escénica.spa
dc.description.abstractThis work aims to be an approach to the study of the brain, from both a neurological and psychological point of view, with reference to the implications for the practice and pedagogy of music. It will attempt to explain from a scientific perspective how memory works, the emotion role in the interpretation of a concert, the visual part in a performance, as well as calling into question some myths that are deeply rooted in the profession. The last chapter examines the techniques of the progressive approach for the treatment of phobias, for which cognitive behavioural therapy secures a very high success rate, which can be very useful for treating cases of performance anxiety.eng
dc.format.extent61 p.cat
dc.language.isocatcat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.titleEl cervell a l’escenari : una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la músicacat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesiscat
dc.embargo.termscapcat
dc.subject.lemacNeurologia
dc.subject.lemacMemòria -- Aspectes fisiològics
dc.subject.lemacMúsica -- Aspectes psicològics
dc.subject.lemacMúsics -- Psicologia
dc.subject.lemacPsicologia de l'aprenentatge
dc.subject.lemacMúsica -- Ensenyament
dc.subject.lemacMúsica -- Execució
dc.subject.lemacEmocions en la música
dc.subject.lemacFòbies
dc.subject.lemacAnsietat
dc.subject.lemacTeràpia de la conducta
dc.subject.lemacTeràpia cognitiva


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

info:eu-repo/semantics/openAccess
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/