| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Bäcker, Rolf | |
| dc.contributor.author | Carrascosa Llopis, Pablo | |
| dc.date.accessioned | 2015-07-27T08:54:19Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:21:09Z | |
| dc.date.available | 2015-07-27T08:54:19Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:21:09Z | |
| dc.date.created | 2015-06 | |
| dc.date.issued | 2015-07-27 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7186 | |
| dc.description | El treball i els resums d’aquesta pàgina han estat elaborats per l’autor/a, que n’assumeix íntegrament la responsabilitat de redacció i revisió. | |
| dc.description.abstract | Aquest treball pretén deixar constància escrita de l'anàlisi prèvia a la composició en el suposat rescat d'un gènere musical extint i la seva possible reinterpretació en l'actualitat. Es tracta en aquest cas del madrigal italià i, en particular, del que va tenir lloc entre la segona meitat del segle XVI i els primers anys del segle XVII, en un període que va ser denominat més tard manierista. S'estudiarà el mencionat gènere des d'un punt de vista antropològic i analític/teòric, per després passar a analitzar exemples d'altres autors que, abans que el que escriu aquestes línies, van emprendre una tasca similar i finalment terminar amb unes directrius generals compositives que, en un futur pròxim, desembocaran en la composició d'un “nou madrigal”. | ca |
| dc.description.abstract | Este trabajo pretende dejar constancia escrita del análisis previo a la composición en el supuesto del rescate de un género musical extinto y su posible reinterpretación en la actualidad. Se trata en este caso del madrigal italiano y, en particular, del que tuvo lugar entre la segunda mitad del siglo XVI y los primeros años del siglo XVII, en un periodo que fue denominado más tarde manierista. Se estudiará dicho género desde un punto de vista antropológico y analítico/teórico, para después pasar a analizar ejemplos de otros autores que, antes que el que escribe estas líneas, emprendieron una tarea similar y finalmente terminar con unas directrices generales compositivas que, en un futuro próximo, desembocarán en la composición de un “nuevo madrigal”. | spa |
| dc.description.abstract | This work aims to leave written proof of the analysis prior to the composition in the assumption of rescuing an extinct musical genre and its possible reinterpretation at present. It is, in this case, the Italian madrigal, and particularly the one that took place between the second half of the 16th century and the first years of the 17th century, in a period that later was named mannerist. This genre will be studied from an anthropological and analytical/theoretical point of view, before moving on to an analysis of other authors who, before the one writing these lines, undertook a similar task, and finally conclude with some general compositional guidelines that, in the very near future, will lead to the composition of a “new madrigal”. | eng |
| dc.format.extent | 60 p. | cat |
| dc.language.iso | eng | cat |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Composició | |
| dc.title | A new madrigal: rescuing music from the past | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Madrigal--Itàlia--S. XVI--Anàlisi i apreciació | |
| dc.subject.lemac | Madrigal--Itàlia--S. XVII--Anàlisi i apreciació | |
| dc.subject.lemac | Manierisme (Art) | |
| dc.subject.lemac | Composició musical--S. XXI | |