Las dos versiones de la Cuarta Sinfonía de Robert Schumann: primer caso de revisión de una sinfonía por parte del propio compositor


Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
La Quarta Simfonia de Robert Schumann ha estat una obra clau del repertori orquestral des de la seva triomfal estrena l'any 1853, considerant-se una de les millors creacions del compositor. No obstant, no és conegut el fet que aquesta simfonia és, en realitat, la revisió d'una obra de joventut que es va estrenar sense èxit deu anys abans, essent Johannes Brahms qui, a finals del segle XIX, va defensar la major qualitat de la primera versió intentant reviure-la, trobant l'oposició de Clara Schumann. Per tant, intentaré en aquest Projecte Final estudiar en profunditat les dues versions, analitzant les seves diferències i plantejant una hipòtesi sobre el motiu de la revisió de l'autor, presentant ambdues versions al concert on culmina aquest estudi.Resumen
La Cuarta Sinfonía de Robert Schumann ha sido una obra clave del repertorio orquestal desde su triunfal estreno en 1853, considerándose una de las mejores creaciones del compositor. Sin embargo, no es conocido el hecho de que esta sinfonía es, en realidad, la revisión de una obra de juventud que se estrenó sin éxito diez años antes, siendo Johannes Brahms quien, a finales del siglo XIX, defendió la mayor calidad de la primera versión intentando revivirla, encontrando la oposición de Clara Schumann. Por lo tanto, intentaré en este Proyecto Final estudiar en profundidad las dos versiones, analizando sus diferencias y planteando una hipótesis sobre el motivo de la revisión del autor, presentando ambas versiones en el concierto en el que culmina este estudio.Abstract
Robert Schumann's 4th Symphony has been a keystone of the orchestral repertoire ever since its triumphal premiere in 1853, and is considered one of his best creations. However, what is not so well known is that this symphony is actually a revision of a prior work from his youth that had its unsuccessful premiere ten years earlier. It was Johannes Brahms who defended the higher level of the first version at the end of the nineteenth century, trying to revive it and facing the opposition of Clara Schumann. Therefore, I will try, in this paper, to study both versions in depth, analyzing their differences and presenting a hypothesis regarding the reasons for the revisions by the composer. I will perform both versions in the concert in which this research culminates.Autor/a
Llengua
Castellà
Data de publicació
2011-12-20Extensió
136 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Documents per descarregar
1 PF PedroManuel Beriso Ros.pdf
598.3Kb
2 PF PedroManuel Beriso Ros.pdf
173.2Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
La dualidad de Robert Schumann: genio y locura, una gran simbiosis
Sansano Navarro, Alba (2015-07-14)L’artista romàntic és la inspiració, la bogeria, la passió. És el geni, el visionari, l’incomprès. En aquest treball, es personifiquen totes aquestes característiques en una única figura, la de Robert ...El artista romántico es la inspiración, la locura, la pasión. Es el genio, el visionario, el incomprendido. En este trabajo, se personifican todas estas características en una sola figura, la de Robert ...The Romantic artist is the inspiration, the madness, the passion. He is the genius, the visionary, the misunderstood. In this thesis, all these characteristics are personified in Robert Schumann through ... -
Johann Sebastian Bach en la música de Robert Schumann : 6 Sonates i Partites per violí BWV 1001-1006
Santiago Carrillo, Andrea (2020-06)L'acompanyament que va escriure Robert Schumann de les 6 Sonates i Partites BWV 1001–1006 per a violí de Johann Sebastian Bach porta a plantejar-se el motiu de la seva composició. Per tal de donar una ...El acompañamiento que escribió Robert Schumann de las 6 Sonatas y Partitas BWV 1001–1006 para violín de Johann Sebastián Bach lleva a plantearse el motivo de su composición. Con el fin de dar una ...The accompaniment that Robert Schumann wrote of the six Sonatas and Partitas BWV 1001–1006 for violin by Johann Sebastian Bach leads us to consider the reason for its composition. In order to give an ... -
Diferencias de articulación entre Franz Schubert y Robert Schumann: una aproximación a la Sonata para arpeggione D.821 y las Märchenbilder op.113
García Perals, Jorge (2021-06)Aquest treball neix del desig d'establir una relació entre el meu Treball Final de Grau i el meu Recital Final de Grau. L'elecció de les obres del meu Recital Final, que són la Sonata per a arpeggione ...Este trabajo nace del deseo de establecer una relación entre mi Trabajo Final de Grado y mi Recital Final de Grado. La elección de las obras de mi Recital Final, que son la Sonata para arpeggione D. 821 ...This dissertation is born from the desire to establish a relationship between my Final Degree Project and my Final Degree Recital. The choice of pieces for my Final Recital, which are the Arpeggione ...






