| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Comajuncosas, Josep Maria | |
| dc.contributor.author | Blanco i Camps, Jana | |
| dc.date.accessioned | 2022-10-28T09:33:20Z | |
| dc.date.accessioned | 2024-09-18T10:45:45Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:19:34Z | |
| dc.date.available | 2022-10-28T09:33:20Z | |
| dc.date.available | 2024-09-18T10:45:45Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:19:34Z | |
| dc.date.issued | 2022-06 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7164 | |
| dc.description.abstract | Dia rere dia, els nostres ulls veuen diferents espais, objectes, persones... imatges, al cap i a la fi. Al llarg de la història, els humans hem tingut la necessitat de reproduir aquestes imatges, com, per exemple, pintant, tant de forma realista com de forma abstracta. Doncs el mateix podríem dir de la reverberació: dins la producció musical s’utilitzen reverberacions de forma re-creacionista i realista, com podria ser la gravació en un espai real o l’ús d’una reverberació de convolució; o bé creativament i de forma més abstracta, com podria ser el “Guernica” de Picasso. I per aquesta última només podem utilitzar la reverberació artificial.
Aquest treball, doncs, intentarà, mitjançant una reverberació artificial de collita pròpia programada en Faust, acostar-se a reverberacions d’espais reals mesurades de diferents tipus i avaluar-les i comparar-les amb paràmetres objectius, com en la pintura figurativa. El principal problema serà aconseguir apropar-se a aquestes reverberacions a partir de síntesi, i el següent problema serà la tria i l’anàlisi d’aquests paràmetres objectius.
Per tal d’arribar a aquest objectiu, el treball farà un recorregut històric de la relació entre la música i la reverberació, les primeres reverberacions artificials i els diferents tipus, tant analògics com digitals, i un repàs del procés de mesura i anàlisi de les reverberacions de referència, així com del procés de creació, parametrització i anàlisi de les reverberacions artificials a mesurar. | ca |
| dc.description.abstract | Día tras día, nuestros ojos ven diferentes espacios, objetos, personas... imágenes, al fin y al cabo. A lo largo de la historia, los humanos hemos tenido la necesidad de reproducir estas imágenes, como, por ejemplo, pintando, tanto de forma realista como de forma abstracta. Pues lo mismo podríamos decir de la reverberación: en la producción musical se utilizan reverberaciones de forma recreacionista y realista, como podría ser la grabación en un espacio real o el uso de la reverberación por convolución; o bien creativamente y de forma más abstracta, como podría ser el Guernica de Picasso. Y por esta última sólo podemos utilizar la reverberación artificial.
Este trabajo, pues, intentará, mediante una reverberación artificial de cosecha propia programada en Faust, acercarse a reverberaciones de espacios reales medidas de diferentes tipos y evaluarlas y compararlas con parámetros objetivos, como ocurre en la pintura figurativa. El principal problema será conseguir acercarse a estas reverberaciones a partir de síntesis, y el siguiente problema será la elección y el análisis de estos parámetros objetivos.
Con el fin de llegar a este objetivo, el trabajo hará un recorrido histórico de la relación entre la música y la reverberación, las primeras reverberaciones artificiales y los diferentes tipos, tanto analógicas como digitales, y un repaso del proceso de medición y análisis de las reverberaciones de referencia, así como del proceso de creación, parametrización y análisis de las reverberaciones artificiales a medir. | spa |
| dc.description.abstract | Day after day, our eyes see different spaces, objects, people... images, after all. Throughout history, humans have felt the need to reproduce these images, such as by painting, both realistically and abstractly. The same can be said of reverberation: in music production, reverberations are used in a re-creationist and realistic way, such as recording in a real space or using convolution reverberation; or creatively and more abstractly, as Picasso's Guernica might be. For the latter, we can only use artificial reverberation.
This work will attempt to approach the reverberations of measured real spaces of different types using an artificial reverberation programmed in Faust, and to evaluate and compare them using objective parameters, similar to a figurative painting. Initially, the main challenge will be approximating these reverberations through synthesis, and the next challenge will be the selection and analysis of these objective parameters.
To achieve this goal, the study will provide a historical overview of the relationship between music and reverberation, the first artificial reverberations, and the various types, both analog and digital, as well as a review of the processes of measuring and analyzing the reference reverberations, and the procedures for creating, parameterizing, and analyzing the artificial reverberations to be measured. | eng |
| dc.format.extent | 62 p. | cat |
| dc.language.iso | cat | cat |
| dc.rights | Attribution-ShareAlike 4.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Sonologia | |
| dc.title | De Sabine a Schroeder: emulació d'entorns acústics amb reverberacions algorítmiques | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Sabine, Wallace Clement | |
| dc.subject.lemac | Schroeder, M. R. (Manfred Robert), 1926- | |
| dc.subject.lemac | Música--Acústica i física | |
| dc.subject.lemac | Ones sonores | |
| dc.subject.lemac | So--Transmissió | |