De Sabine a Schroeder: emulació d'entorns acústics amb reverberacions algorítmiques
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
Dia rere dia, els nostres ulls veuen diferents espais, objectes, persones... imatges, al cap i a la fi. Al llarg de la història, els humans hem tingut la necessitat de reproduir aquestes imatges, com, per exemple, pintant, tant de forma realista com de forma abstracta. Doncs el mateix podríem dir de la reverberació: dins la producció musical s’utilitzen reverberacions de forma re-creacionista i realista, com podria ser la gravació en un espai real o l’ús d’una reverberació de convolució; o bé creativament i de forma més abstracta, com podria ser el “Guernica” de Picasso. I per aquesta última només podem utilitzar la reverberació artificial. Aquest treball, doncs, intentarà, mitjançant una reverberació artificial de collita pròpia programada en Faust, acostar-se a reverberacions d’espais reals mesurades de diferents tipus i avaluar-les i comparar-les amb paràmetres objectius, com en la pintura figurativa. El principal problema serà aconseguir apropar-se a aquestes reverberacions a partir de síntesi, i el següent problema serà la tria i l’anàlisi d’aquests paràmetres objectius. Per tal d’arribar a aquest objectiu, el treball farà un recorregut històric de la relació entre la música i la reverberació, les primeres reverberacions artificials i els diferents tipus, tant analògics com digitals, i un repàs del procés de mesura i anàlisi de les reverberacions de referència, així com del procés de creació, parametrització i anàlisi de les reverberacions artificials a mesurar.Resumen
Día tras día, nuestros ojos ven diferentes espacios, objetos, personas... imágenes, al fin y al cabo. A lo largo de la historia, los humanos hemos tenido la necesidad de reproducir estas imágenes, como, por ejemplo, pintando, tanto de forma realista como de forma abstracta. Pues lo mismo podríamos decir de la reverberación: en la producción musical se utilizan reverberaciones de forma recreacionista y realista, como podría ser la grabación en un espacio real o el uso de la reverberación por convolución; o bien creativamente y de forma más abstracta, como podría ser el Guernica de Picasso. Y por esta última sólo podemos utilizar la reverberación artificial. Este trabajo, pues, intentará, mediante una reverberación artificial de cosecha propia programada en Faust, acercarse a reverberaciones de espacios reales medidas de diferentes tipos y evaluarlas y compararlas con parámetros objetivos, como ocurre en la pintura figurativa. El principal problema será conseguir acercarse a estas reverberaciones a partir de síntesis, y el siguiente problema será la elección y el análisis de estos parámetros objetivos. Con el fin de llegar a este objetivo, el trabajo hará un recorrido histórico de la relación entre la música y la reverberación, las primeras reverberaciones artificiales y los diferentes tipos, tanto analógicas como digitales, y un repaso del proceso de medición y análisis de las reverberaciones de referencia, así como del proceso de creación, parametrización y análisis de las reverberaciones artificiales a medir.Abstract
Day after day, our eyes see different spaces, objects, people... images, after all. Throughout history, humans have felt the need to reproduce these images, such as by painting, both realistically and abstractly. The same can be said of reverberation: in music production, reverberations are used in a re-creationist and realistic way, such as recording in a real space or using convolution reverberation; or creatively and more abstractly, as Picasso's Guernica might be. For the latter, we can only use artificial reverberation. This work will attempt to approach the reverberations of measured real spaces of different types using an artificial reverberation programmed in Faust, and to evaluate and compare them using objective parameters, similar to a figurative painting. Initially, the main challenge will be approximating these reverberations through synthesis, and the next challenge will be the selection and analysis of these objective parameters. To achieve this goal, the study will provide a historical overview of the relationship between music and reverberation, the first artificial reverberations, and the various types, both analog and digital, as well as a review of the processes of measuring and analyzing the reference reverberations, and the procedures for creating, parameterizing, and analyzing the artificial reverberations to be measured.Author
Language
Catalan
Publication date
2022-06Extension
62 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
3.653Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Comportamiento acústico de los instrumentos de percusión en la orquesta
Pons Gil, Crístian (2015-07-27)El "Comportament acústic dels instruments de percussió a l'orquestra" és un projecte d'investigació en el qual, partint dels coneixements teòrics sobre la matèria, s'ha pogut constatar el comportament ...El “Comportamiento acústico de los instrumentos de percusión en la orquesta” es un proyecto de investigación en el que, partiendo de los conocimientos teóricos sobre la materia, se ha podido constatar ...“Acoustic Behavior of Percussion Instruments in the Orchestra” is a research project in which, based on the theoretical knowledge of the subject, the behaviour of the vibrations of membranes and plates ... -
Las dos versiones de la Cuarta Sinfonía de Robert Schumann: primer caso de revisión de una sinfonía por parte del propio compositor
Beriso Ros, Pedro Manuel (2011-12-20)La Quarta Simfonia de Robert Schumann ha estat una obra clau del repertori orquestral des de la seva triomfal estrena l'any 1853, considerant-se una de les millors creacions del compositor. No obstant, ...La Cuarta Sinfonía de Robert Schumann ha sido una obra clave del repertorio orquestal desde su triunfal estreno en 1853, considerándose una de las mejores creaciones del compositor. Sin embargo, no es ...Robert Schumann's 4th Symphony has been a keystone of the orchestral repertoire ever since its triumphal premiere in 1853, and is considered one of his best creations. However, what is not so well known ... -
Diferencias de articulación entre Franz Schubert y Robert Schumann: una aproximación a la Sonata para arpeggione D.821 y las Märchenbilder op.113
García Perals, Jorge (2021-06)Aquest treball neix del desig d'establir una relació entre el meu Treball Final de Grau i el meu Recital Final de Grau. L'elecció de les obres del meu Recital Final, que són la Sonata per a arpeggione ...Este trabajo nace del deseo de establecer una relación entre mi Trabajo Final de Grado y mi Recital Final de Grado. La elección de las obras de mi Recital Final, que son la Sonata para arpeggione D. 821 ...This dissertation is born from the desire to establish a relationship between my Final Degree Project and my Final Degree Recital. The choice of pieces for my Final Recital, which are the Arpeggione ...





